اخباراخبار گالری‌های هنریاخبار هنرهای تجسمی

شاهکار‌های هنری ۱۰۰ هنرمند ایرانی در موزه عالی هنر آتلانتا

شاهکار‌های هنری 100 هنرمند ایرانی در موزه عالی هنر آتلانتا لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=22323👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

شاهکار‌های هنری ۱۰۰ هنرمند ایرانی در موزه عالی هنر آتلانتا | آثاری از قرن ۶ تا ۱۹ با نگاهی به احساسات مشترک مردم.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین موزه عالی هنر آتلانتا میزبان نمایشگاهی با عنوان “بخشیدن زیبایی: شاهکارهایی از سرزمین‌های پارسی” است. این نمایشگاه نزدیک به ۱۰۰ اثر متفاوت از قرن ۶ تا ۱۹ از هنرمندان ایرانی را در معرض دید عموم قرار داده است.

این آثار متعلق به مجموعه حسین افشار، یکی از بزرگترین مجموعه‌های خصوصی هنر ایرانی در جهان است. این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از مدیوم‌های مختلف، از جمله منسوجات، فرش، نسخ‌خطی، جواهرات، نقاشی، فلزکاری و سرامیک را به نمایش گذاشته است. نقاشی‌های ‌نفیس مینیاتوری از شاهنامه، صفحات کمیاب قرآن و فرش‌های ابریشم دوران صفوی از جمله آثار قابل توجه در این نمایشگاه هستند.

به اعتقاد افشار، در این آثار تصویری از ایران را می‌بینیم که حس قوی هویت را که توسط هنرهای تجسمی در طول زمان ایجاد شده تأیید می‌کند. در تمامی داستان‌های این آثار هنری فوق‌العاده تجربیات، ایده‌ها و احساسات مشترک مردم را می‌توان دید.

 مونیکا اوبنیسکی (Monica Obniski)، کیوریتور هنرهای تزئینی و طراحی، در مورد این نمایشگاه گفته است: “ما خوشحالیم که آثار خیره‌کننده‌ای از چندین قرن تولید فرهنگی فارسی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهیم. این سنت هنری غنی، موضوعات جهانی بشریت را به نمایش می‌گذارد و به ما یادآوری می‌کند که هنر راه ارتباطی بین مردم با فرهنگ‌های متفاوت است.

این نمایشگاه تا ۱۸ آوریل ۲۰۲۱ (۳۰ فروردین ۱۴۰۰)  در موزه عالی هنر آتلانتا ادامه دارد.

برخی از آثار به نمایش درآمده :

Visits: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا