اطلاع‌رسانیفراخوان عکاسی

شیرین علی آبادی هنرمند عکاس در ۴۵ سالگی درگذشت

شیرین علی آبادی هنرمند عکاس در 45 سالگی درگذشت | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=3007 کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
شیرین علی آبادی هنرمند عکاس در ۴۵ سالگی درگذشت

شیرین علی آبادی هنرمند عکاس در ۴۵ سالگی درگذشت | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنرآنلاین به نقل از تندیس، شیرین علی‌آبادی هنرمند عکاس و همسر فرهاد مشیری نقاش مشهور ایرانی پس از سال‌ها مبارزه با سرطان در سن ۴۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.

شیرین علی‌آبادی، متولد ۱۹۷۳ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشگاه پاریس در رشته تاریخ هنر بود و مجموعه‌های “هیبرید” و “دختران ایران” این هنرمند از اعتباری جهانی برخوردار است. عکس‌های او در کلکسیون دوچه بانک، کلکسیون فرجام و موزه هنر معاصر بریستول نگهداری می‌شود. همچنین او نمایشگاه‌های انفرادی متعددی  را در تهران، نیویورک، لندن، پاریس، موناکو، ریو د ژانرو، دوبی و چندین شهر دیگر جهان برگزار کرده است.

او هنرمندی بود که در حراج‌ها و فضاهای هنری بیرون از ایران جایگاهی قابل اعتنا داشت. توجه وی به عکاسی مستند از زاویه بازنگری جهان در حال تحول ایرانی، نقطه زیبایی‌شناسی قابل توجهی در آثارش بود که مورد توجه منتقدان و علاقه‌مندان به هنر در حال زایش ایرانی  قرار گرفت.

علی آبادی با همین نگرش به سمت عکاسی استیج رفت که به پرتره‌های مجموعه “هیبرید” ختم شد. علی آبادی به خوبی مسیر تحول فتوآرت را طی کرد و  لحن پاپ‌گونه آثارش مورد استقبال حراجی‌های بین‌المللی قرار گرفت و نام وی را به عنوان هنرمندی جهانی مطرح کرد.

شیرین علی آبادی و همسرش فرهاد مشیری سال‌ها در لواسان تهران زندگی و به فعالیت هنری پرداختند.

Visits: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا