معرفی هنرمندهنرمندان حجم و مجسمههنرمندان نقاشی

آمادئو مودیلیانی،نقاش ایتالیایی

آمادئو مودیلیانی،نقاش ایتالیایی | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=3240 | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier

آمادئو مودیلیانی،نقاش ایتالیایی | مجله اثرهنری : آمادئو مودیلیانی (AMEDEO CLEMENTE MODIGLIANI) نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم بوده که به طور عمده در فرانسه آثار خود را خلق کرده است.

او بیشتر به خاطر کشیدن پرتره و تصاویر برهنه به سبک مدرن مشهور است و خصوصیت آنها کشیده بودن صورتها و بدن تصاویر هستند که در طول زندگی او برداشت درستی از آثارش صورت نگرفت ولی پس از وی از آثار او قدردانی شد.

آمادئو مودیلیانی،نقاش ایتالیایی

آمادئو کلمنته مودیلیانی در ۱۲ جولای ۱۸۸۴ در ایتالیا به دنیا آمد. او از همان سنین کودکی یه طراحی و نقاشی علاقمند بود به طوری که از ۱۴ سالگی به آموزش هنر پرداخت و در مدرسه هنر میشلی Micheli، که جو حاکم در آن سبک هنر ایتالیایی قرن نوزدهم بود، مشغول شد. در این دوره او به طراحی منظره، پرتره، طبیعت بیجان و طراحی برهنه پرداخت.

در آثار اولیه ی پاریسی او رد پای این تاثیرات و مطالعات هنر رنسانس را می توان دید. در ۱۸ سالگی وارد آکادمی هنرهای زیبای فلورانس شد. در این دوران علاوه بر موادمخدر با ادبیات و فلسفه آشنا شد و تحت تاثیر تفکرات فلسفی افرادی مانند نیچه و بودلر این عقیده در او ایجاد شد که تنها راه خلاقیت حقیقی، مبارزه طلبی و بی نظمی است.

در ۱۹۰۶ وارد پاریس شد که در آن زمان مرکز هنر آوانگارد به شمار می آمد و با پیکاسو آشنا شد. با آنکه با هنرمندان زیادی به عنوان دوست و همکار درتماس بود و از آنها تاثیر گرفت، با این وجود آثار مودیلیانی منحصر به فرد و ویژه بودند.

در ابتدای ورودش به پاریس ظاهر خود و استودیو را بسیار شیک و به سبک رنسانس درست می کرد، اما در طی سالهای بعد شهرتش عوض شد و از یک هنرآموز شیک به پرنس ولگردان تغییر وضعیت داد. تا جایی که حتی بسیاری از آثار اولیه‌ی خود را نیز از بین برد و به همسایه‌اش چنین توضیح داد: «اسباب‌بازی‌هایی کودکانه بودند، مربوط به زمانی که یک بورژوای کثیف بودم.»

نقاشی های پرتره-آمادئو مودیلیانی

نقاشی های پرتره-آمادئو مودیلیانی

رفتارهای مودیلیانی در این دوره بسیار رادیکال بود، مواد مخدر و الکل را در حد افراط اسفاده می کرد و گاه در حالت مستی در جمع ها لخت می شد. این رفتارهای خود تخریبی او مورد مناقشه است و بسیاری آنها را به بیماری سل که در نهایت به مرگ زودهنگام وی نیز منجر شد، منسوب می دانند.

در انتهای دهه‌ی ۱۹۱۰ و ابتدای ۱۹۲۰ آثار مودیلیانی به رسمیت بیشتری شناخته شدند و افرادی مانند آندره سالمون André Salmon نظراتی درباره وی می‌دادند. سالمون معتقد بود: «از روزی که او خود را به اشکال خاصی از عیاشی مشغول کرد، نوری غیر منتظره بر آثار او تابید و هنر او را تغییر داد. از آن روز به بعد، باید او را به عنوان یکی از استادان هنر محسوب نمود.»

نقاشی های پرتره-آمادئو مودیلیانی

نقاشی های پرتره-آمادئو مودیلیانی

گرچه این گونه اظهار نظرها شاید فقط برای ارائه ی یک وضعیت هنرمند تراژیک کار کنند ولی ربطی به ایجاد استعداد هنری ندارند. در حقیقت تاریخ نگاران معتقدند اگر مودیلیانی این رفتارهای خودتخریبی را رویه زندگی خود نمی کرد، معلوم نبود چه آثار هنری بی نظیری را می توانست خلق کند.

نقاشی های پرتره-آمادئو مودیلیانی

نقاشی های پرتره-آمادئو مودیلیانی

او در ۲۴ ژانویه ۱۹۲۰ در پاریس در سن ۳۵ سالگی به علت سل مننژیتی، استفاده بیش از حد از مواد مخدر و الکل، فقر شدید و کار زیاد درگذشت.

مجسمه-آمادئو مودیلیانی

مجسمه-آمادئو مودیلیانی

برای مشاهده آثار مودیلیانی کلیک کنید
منبع : هنرگردی

Visits: 885

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا