اخباراخبار هنرهای تجسمی

صدها اثر تقلبی از فرانسیس بیکن در ایتالیا کشف شد

صدها اثر تقلبی از فرانسیس بیکن در ایتالیا کشف شد  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

صدها اثر تقلبی از فرانسیس بیکن در ایتالیا کشف شد | پلیس ایتالیا ۵۰۰ اثر تقلبی منسوب به «فرانسیس بیکن»، نقاش معروف ایرلندی، را کشف و ضبط کرد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات ایتالیایی ۵۰۰ اثر هنری که گمان می‌رود آثار جعلی فرانسیس بیکن باشند را به همراه مقداری پول نقد و اشیاء گرانبهای دیگر به ارزش حدود ۳ میلیون یورو، کشف و ضبط کردند.

به استناد بیانیه‌ای که درباره این پرونده منتشر شده، تاکنون ۵ نفر به اتهام معاونت مجرمانه در اصل جلوه دادن این آثار جعلی، جابه‌جایی آنها، کلاهبرداری و پولشویی بازداشت شده‌اند.

مظنون اصلی این پرونده یک مجموعه‌دار اهل بولونیاست که از سال ۲۰۱۸ مظنون دو پرونده دیگر نیز بوده است؛ پلیس ایتالیا تحقیقات درباره اولین مورد از این پرونده‌ها را پس از آن آغاز کرد که چند نمونه از آثار هنر معاصر از جمله دو نقاشی را که ادعا می‌شد امضای فرانسیس بیکن، یکی از معروفترین هنرمندان قرن بیستم میلادی پایشان است، در منزل این مرد پیدا کرد. دومین مورد از این تحقیقات نیز توسط مقامات مالیاتی ایتالیا انجام شد که متوجه شده بودند گردش مالی این مرد با کشورهای خارجی با منابع قانونی درآمدش همخوانی ندارند.

فرانسیس بیکن (۹۲-۱۹۰۹) یک هنرمند معروف ایرلندی و از نقاشان سرشناس سبک اکسپرسیونیسم در قرن بیستم بود که بیشتر به نقاشی‌های سه لتی یا سه بخشی خود شناخته می‌شود؛ یکی از این نقاشی‌ها که سه مطالعه بر لوسین فروید (Three Studies of Lucian Freud) نام دارد سال ۲۰۱۳ در حراجی کریستیز نیویورک به قیمت ۱۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسید و به یکی از ۱۰ مورد از گرانترین نقاشی‌های تاریخ حراج‌های هنری تبدیل شد.

صدها اثر تقلبی از فرانسیس بیکن در ایتالیا کشف شد | مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»
صدها اثر تقلبی از فرانسیس بیکن در ایتالیا کشف شد | مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

Visits: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا