فراخوانفراخوان بسته‌بندیفراخوان تایپوگرافیفراخوان صفحه آراییفراخوان طراحی پوسترفراخوان طراحی حروففراخوان طراحی شخصیتفراخوان طراحی مدالفراخوان طراحی وب‌سایت و اپفراخوان گرافیکفراخوان گرافیک کامپیوتریفراخوان موشن گرافیکفراخوان هویت سازمانیفراخوان واقعیت افزودهفراخوان واقعیت مجازی

فراخوان ششمین دوسالانه طراحی گرافیک “سرو نقره‌ای” منتشر شد

فراخوان ششمین دوسالانه طراحی گرافیک "سرو نقره‌ای" منتشر شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=8732 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
فراخوان ششمین دوسالانه طراحی گرافیک “سرو نقره‌ای” منتشر شد | فراخوان ششمین دوسالانه طراحی گرافیک “سرو نقره‌ای” به دبیری محسن سلیمانی منتشر شد.

فراخوان ششمین دوسالانه طراحی گرافیک “سرو نقره‌ای” منتشر شد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنرآنلاین، سرو نقره‌ای ۹۸، به روال هر دوره در پاییز و در تهران برگزار می‌شود و امیـد است که آثـار در سایـر شهرهای ایـران نیز به نمایش درآیند. دوسالانه “سـرو نقـره‌ای” مجالی است برای تک‌تک اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران که گزارشی از فعالیت‌های حرفـه‌ای‌شان در دو سال گذشته را در فضایی مناسب با سایر همکاران خویش به نمایش گذارند.

در این دوسالانه قطعا از هریک از اعضا یک اثر به نمایش در خواهد آمد، هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از همه اعضای انجمن دعوت می‌کند تا با شرکت فعال خود در این رویداد در هرچه پرشورتر برگزار شدن این نمایشگاه سهیم باشند.

دبیر سرو نقره‌ای: 

محسن سلیمانی

شورای سیاست‌گذاری:

مهرداد احمدی شیخانی، آرش تنهایی، مهردخت دارابی، مازیـار زنـد، مسعـود سپهر، محسن سلیمانی،کارنگ طیاری، فاطمه کرکه آبادی

مشاوران سرو نقره‌ای ۹۸:

فرزاد ادیبی، اونیش امین الهی، مجید بلوچ، کوروش پارسا نژاد، ابراهیم حقیقی، کیانوش غریب‌پور، بهرام کلهرنیا و مریم کهوند

مدیر هنری:

استودیو فا / مهدی فاتحی

مدیر اجرایی:

عادل صدر ممتاز

مدیر روابط عمومی و رسانه:

آزاده فضلی

بر این اساس، ششمین دوسالانه طراحی گرافیک “سرو نقره‌ای” در هفت بخش شامل “نشان و هویت”، “نشر”، “پوستر”، “تبلیغات و گرافیک محیطی”، “دیجیتال”، “تایپ فیس” و “تولیدات استودیوها” برگزار می‌شود که شیوه ارائه آثار در هر بخش عبارت است از:

نشان و هویت:

۱ – طراحی نشانه

نشانه یا نشانه نوشتار که به‌طور مستقل طراحی شده، یا طراح مایل به ارائه آن بدون هویت بصری است.

شیوه ارائه: فایل اثر، پرینت A4 و نمونه منتشر شده

Pdf / vector / A4 / 300dpi / cmyk / jpg

۲ – طراحی هویت بصری

هویت بصری برای یک مجموعه یا رویداد فرهنگی، اجتماعی یا تبلیغاتی شامل:

نشانه، نشانه نوشته، پیکتوگرام، اوراق اداری، هدایای تبلیغاتی، کاتالوگ، یادمان، گرافیک محیطی، اینفوگرافیک و سایر مواردی که در یک مجموعه قرار می‌گیرد.

شیوه ارائه:

اصل کارهای چاپ شده، فایل اثر، پرینت A4 از موارد غیر چاپی و عکس چیدمان ترکیبی.

در صورتی که مجموعه  هویت بصری مربوط به فضای مجازی باشد، فایل و لینک اثر کافی است.

نشـر:

۳ – طراحی جلد

کتاب، مجله، نشریه، لوح فشرده صوتی و تصویری

شیوه ارائه: اصل اثر، فایل روی جلد،عکس قابل چاپ برای جلدهای خاص

۴ – طراحی صفحه‌آرایی

کتاب، مجله، نشریه، روزنامه، بروشور، کاتالوگ و تقویم

شیوه ارائه: اصل اثر ،فایل اثر از صفحات مورد نظر

پوستر:

۵ – طراحی پوسترهای تجاری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی (فقط پوسترهای دارای سفارش دهنده)

شیوه ارائه: اصل اثر در اندازه حداقل ۴۲ *۳۰ و حداکثر  در ۱۲۰*۸۴ سانتی‌متر، پرینت  A4  و فایل اثر

تبلیغات و گرافیک محیطی:

۶ – طراحی تبلیغات

می‌تواند به صورت کمپین تبلیغاتی یا به صورت تبلیغات موردی باشد.

۷ – طراحی علایم تصویری و طراحی محیطی

شامل: طراحی مجموعه تابلوهای نوشتاری، علایم و نشانه‌های محیطی برای اطلاع‌رسانی، راه‌یابی، رفاه، ایمنی، هشدار دهنده، بازدارنده و تزیینات محیطی 

شیوه ارائه : اصل اثر ، فایل اثر و عکس از وجوه مورد نظر

۸ – طراحی بسته‌بندی

بسته‌بندی، برچسب و آویز محصول

شیوه ارائه: اصل اثر، عکس قابل چاپ از نمونه سه بعدی اگر بسته به صورت مجموعه باشد می‌تواند تا ۳ اثر ارسال شود

دیجیتال:

۹ – طراحی برای وب‌سایت، اپلیکیشن، شبکه‌های مجازی

شیوه ارائه: فایل اثر / ۶ فریم از فایل تصویری، نشانی وب‌سایت برای طراحی صفحات وب فایل mp4

برای ارائه در نمایشگاه

۱۰ – موشن گرافیکس

طراحی عنوان‌بندی فیلم، میان برنامه‌های تلویزیونی، اینفو گرافیک متحرک، انواع ویدئو گرافیک و موشن گرافیکس

شیوه ارائه: فایل اثر / ۶ فریم روی فایل

*(حداکثر دو اثر)

تایپ فیس:

۱۱- طراحی مجموعه کامل حروف فارسی

شیوه ارائه: فایل اثر

*(حداکثر دو اثر یا یک خانواده)

   پرینت ۱۰۰ * ۷۰

تولیدات استودیوها:

۱۲ – تولید و رزومه یک سال کاری و معرفی اعضای تیم اجرایی

نحوه ارائه:  پروژه بر روی CD

تقویم کاری

مهلت تحویل آثار:

تا پایان ساعت ۱۴ روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۹۸

گشایش سرو نقره‌ای:

جمعه ۲۲ آذر ۹۸

داوری آثار:

پس از چیدمان آثار در نمایشگاه‌ها

مراسم پایانی و اهدای جوایز سرو:

۲۹ آذر ۹۸

جوایز

تندیس سرو نقره‌ای به اثر برگزیده در هر بخش اهدا می‌شود.

دیپلم افتخار به دو اثر دیگر در هر بخش تعلق می‌گیرد.

تندیس سرو نقره‌ای به برترین استودیوی طراحی گرافیک اهدا می‌شود.

شرایط شرکت:

این دوسالانه مختص اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است، طراحانی که تاکنون نسبت به پرداخت حق عضویت سال جاری خود اقدام کرده‌اند.

* هر عضو می‌تواند بـه انتخاب خود با ۳ اثر در بخش‌های مختلف شرکت کند اما حداقل ۱ اثر وی به نمایش درخواهد آمد.

* داوری آثار در هر بخش جداگانه انجام می‌شود.

* سرو نقره‌ای طراحی گرافیک را تنها با سفارش‌دهنده می‌شناسد. مسئولیت صحت مالکیت معنوی بر عهده شرکت‌کننده است.

* آثار انتشار یافته طراحان از پاییز ۹۶ لغایت پاییز ۹۸ پذیرفته می‌شود.

* محدودیتی در تکنیک آثار ارسالی وجود ندارد.

* آثار سری یک اثر محسوب می‌شود. اما دبیرخانه سرو مختار است در شرایط محدودیت فضای نمایش یا هم‌خوانی نداشتن آثار ارسالی با شرایط فراخوان هر تعداد از مجموعه را که مناسب است به نمایش بگذارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم آثار سری را به ترتیب اولویت خودتان شماره‌گذاری نمایید.

* حق نشر و نمایش آثار راه‌یافته به سرو با رعایت حقوق طراح برای برگزارکننده محفوظ است.

* داوران محترم در بخشی که حیطه داوری آنهاست؛ اثرشان خارج از مسابقه محسوب می‌شود، اما در سایر بخش‌ها می‌توانند شرکت کنند.

* آثاری که با قوانین جمهوری اسلامی ایران همخوانی نداشته باشند و یا کپی تشخیص داده شوند، به دوسالانه راه نخواهند یافت.

* تصمیم‌گیری موارد پیش‌بینی نشده، به عهده شورای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری سرو ۹۸ خواهد بود.

شیوه ارسال آثار:

ارسال آثار چه از طریق پست و چه حضوری شامل موارد زیر است:

* اصل اثر، لوح فشرده حاوی اثر و عکس‌های قابل چاپ از موارد خاص (در صورت نیاز)،

* پرینت موارد غیر چاپی، یا فلش حاوی اثر.

(CD یا فلش مموری تحویلی برگشت نخواهد شد)

مشخصات فایل اثر:

A4 / dpi300 / cmyk / jpg

نام و نام‌خانوادگی خود، شماره تلفن و شماره عضویت‌تان را روی لوح فشرده بنویسید.

شیوه نام‌گذاری:

شماره اثر – نام و نام‌خانوادگی طراح – شماره بخش نمایشگاه

در حالت سری از ترتیب حروف لاتین استفاده کنید:

۳ – name surname – ۱(A)

آثاری که به صورت گرافیک برداری vector طراحی شده الزاما با فرمت PDF ارسال گردد.

فرم شرکت در نمایشگاه و برچسب آن را به دو زبان فارسی و انگلیسی از سایت انجمن دانلود و تایپ کنید.

فرم‌های دست‌نویس و فرم‌های بدون امضاء پذیرفتنی نیست.

برچسب را پشت اثر (بالا گوشه سمت راست) با چسب نواری بچسبانید. فراموش نکنید که دسته‌بندی و صحت مشخصات آثار در کاتالوگ نمایشگاه به اطلاعات فرم شما بستگی دارد.

طراحان می‌توانند آثار خود را به صورت حضوری و یا توسط پست با هزینه شخصی به دبیرخانه سرو نقره‌ای ارسال نمایند. هرگونه آسیب احتمالی ناشی از ارسال متوجه فرستنده است. همچنین هیچ یک از آثار برگشت داده نخواهد شد.

آثار موشن گرافیکس ۶ فریم بـر روی یک صفحـه A4 پرینـت و به همـراه فایل آثـار ترجیحـا mp4 با حجم حداکثر ۲۵ مگابایت بر روی CD یا فلش ارائه شود.

نشانی محل دبیرخانه ششمین دوسالانه سرو نقره‌ای:

خیابان کریمخان، نبش استاد نجات الهی شمالی، بوستان مریم، گالری مریم

تلفن: ۰۲۱۸۸۹۲۲۱۲۰

بازدیدها: ۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا