اخباراخبار هنرهای تجسمی

تندیس یادبود مأموران پیک دوران قرنطینه در مسکو

تندیس یادبود مأموران پیک دوران قرنطینه در مسکو لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=17209 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

تندیس یادبود خدمت‌رسانان دوران قرنطینه در مسکو | تندیسی سه متری در تجلیل از اقدامات ماموران پیک و خدمات آنان در طول قرنطینه خانگی و شیوع ویروس کرونا در پایتخت روسیه رونمایی شد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ایرنا فداکاری‌های کادر درمان در مبارزه با کرونا تحسین و احترام مردم جهان را به همراه داشته اما ادامه قرنطینه خانگی بدون وجود ماموران پیک در هیچ کشوری ممکن نبود و به همین دلیل و برای تجلیل از زحمات این قشر سخت‌کوش تندیس یادبودی در شهر مسکو در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش رویترز، در این تندیس ۳ متری با طراحی آلکسی گاریکوویچ معمار اهل مسکو، قامت یک مرد در دل فلزی به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز کنده‌کاری شده است.

این تندیس به بیش از ۶۰ هزار مامور پیکی تقدیم شده که در دوره قرنطینه که تقاضا برای خدمات تحویل کالا اوج گرفت، با تمام مشکلات و محدودیت‌ها به کار خود ادامه دادند.  

پرکرستوک (Perekrestok) بزرگترین سوپرمارکت زنجیره‌ای روسیه که در ساخت این تندیس دست داشته می‌گوید تعداد سفارش‌های مشتریان برای تحویل کالا درب منزل ماه مه (اردیبهشت-خرداد) امسال چهار برابر سال گذشته بود. اوزون (Ozon) اولین و مهم‌ترین خرده‌فروش آنلاین این کشور نیز می‌گوید حجم خرید مشتریان از این سرویس به دلیل محدودیت‌های کرونایی، در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) تا ۲۰۰ برابر افزایش یافت.

در بیانیه مشترک پنج خرده‌فروشی که سفارش ساخت این تندیس را داده‌اند، آمده است: (ماموران پیک) هر روز سرکار حاضر می‌شوند. کارشان هم فقط تحویل کالا نیست. آنها در کنار سفارشات، به مشتریان آسایش و آرامش خاطر نیز تحویل می‌دهند.

با اعمال مقررات سختگیرانه قرنطینه در مسکو، پایتخت‌نشینان خانه‌نشین شدند و بسیاری از آنها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به استفاده از خدمات تحویل درب منزل رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها روی آوردند. این افراد برای ادامه قرنطینه به ماموران پیکی وابسته بودند که بدون در نظر گرفتن خطر ابتلا به کرونا، خوراکی‌ها و غذای سفارش داده شده را به مشتری می‌رساندند.

مسکو کانون ابتلا به کرونا در کشور روسیه بود که تاکنون بیش از  ۶۸۷ هزار نفر از شهروندانش به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۱۰ هزار نفر در اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

Visits: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا