معرفی هنرمندهنرمندان هنر مفهومی

معرفی و آثار آنتونیو کارو، نقد سیاسی و اجتماعی با هنر مفهومی (در گذشت هنرمند کلمبیایی)

معرفی و آثار آنتونیو کارو، نقد سیاسی و اجتماعی با هنر مفهومی لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23858 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine فیسبوک : facebook.com/AsarArtMagazine 👆

معرفی و آثار آنتونیو کارو، نقد سیاسی و اجتماعی با هنر مفهومی (در گذشت هنرمند کلمبیایی) | به گزارش مجله اثرهنری : آنتونیو کارو در ۱۹۵۰ در بوگوتا،‌ پایتخت کلمبیا به دنیا آمد (درگذشت ۲۰۲۱ در سن ۷۱ سالگی) و تقریبا تمام دوران فعالیت حرفه‌ای خود را در این شهر گذراند. فعالیت‌های هنری کارو از سال ۱۹۷۰ با آثار انتقادی در رشته هنر مفهومی، در کلمبیا آغاز شد و از ۱۹۷۲ وارد جنبشی هنری شد که نام شهروندان و دانشجویان کشته‌شده در حمله پلیس را در آثار خود استفاده می‌کردند.

از سال ۱۹۷۰، کارو نگاهی انتقادی به اوضاع سیاسی و اجتماعی کشورش ارائه داشته است. وی با استفاده از شیوه‌های غیر متعارف در روش‌های سنتی هنری، مانند کپی ، نصب عمومی ، کنفرانس، و مواد مرتبط با اقدامات فرهنگی بومی به این مهم دست یافته است. (۱)

در اکثر قریب به اتفاق آثار او ، استفاده از متن به عنوان عنصری که به او امکان می دهد پیام های صریح را منتقل کند، نقش مهمی ایفا می‌کند و با استفاده از آن به آثار خود، ماهیتی سیاسی می‌دهد.

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند کارو از زیبایی‌شناسی گذر کرده و وارد دنیای هنر مفهومی شده است. او در آثار خود می‌کوشید به این پرسش پاسخ دهد که هنر چیست و شیوه‌های عرضه و نمایش آن را به چالش می‌کشید. (۲)

در برخی آثار او می‌توان برخورد انتقادی را در مسائل اجتماعی کشور کلمبیا را به وضوح مشاهده کرد، استفاده از متنی با فرم لوگوی نوشابه کوکاکولا و تلفیق آن با پرچم کلمبیا که به نقد مصرف‌گرایی و نقش برند کوکاکولا در این موضوع اشاره دارد، از جمله آثاریست که نقد سیاسی ـ اجتماعی را در آن میتوان به وضوح مشاهده کرد.

کارو با این اثر، ادعای هویت ملی را در برابر نفوذ یک نشان تجاری خارجی قرار می دهد. در سال ۱۹۷۶ ، کارو آثاری را با موضوع کلمبیا و کوکاکولا آغاز کرد. در این آثار نام کلمبیا را همچون آرم نوشیدنی معروف نقاشی کرد و از بسته‌بندی‌ها و تبلیغات کالای مصرفی جهانی تقلید کرد. (۳)

این اثر در سال ۱۹۷۶ در Salón Nacional de Artistas در بوگوتا مورد توجه ویژه قرار گرفت.

معرفی و آثار آنتونیو کارو، نقد سیاسی و اجتماعی با هنر مفهومی لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23858 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine فیسبوک : facebook.com/AsarArtMagazine 👆
Colombia 1977 Antonio Caro born 1950 Presented by Becky Mayer 2011 http://www.tate.org.uk/art/work/P13173

کارو از جمله هنرمندانی بود که سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه مفهوم‌گرایی جهانی کنار برخی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های هنر جهان حضور یافت و آثارش را به مردم دنیا نشان داد. (۲)

لوییز کامنیتسر، نمایشگاه‌گردان مفهوم‌گرایی جهانی سال ۱۹۹۵ درباره کارو چنین نوشته بود: (۲)

«او را می‌توان در جرگه هنرمندان مفهومی قرار داد اما در عین حال در یک دسته‌بندی گسترده‌تر وارد می‌شود که از نظر فرهنگی بسیار اهمیت دارد و یک جنگجوی تصویری است.»

آنتونیو کارو، بزرگ‌ترین هنرمند مفهومی کلمبیا و از تندترین منتقدان تجاری‌سازی زندگی به دلیل نارسایی قلبی در سن ۷۱ سالگی از دنیا رفت.

برخی آثار این هنرمند :
Sal (1971) ، امپریالیسم یک ببر کاغذی است (۱۹۷۲) ، اینجا هنر مناسب نیست (۱۹۷۲) ، اینجا هیچ موردی وجود ندارد (۱۹۷۴) ، کلمبیا-مارلبورو (۱۹۷۵) ، از استعداد خود دفاع کنید ۱۹۷۷) ، همه چیز بسیار گران است (۱۹۷۸) ، ادای احترام به مانوئل کوئینتین لام (۱۹۷۹) ، پروژه ۵۰۰ (۱۹۸۷) ، اچیوته و دیگران. (۱)

کارهای وی بخشی از مجموعه های زیر است:
مرکز پمپیدو ، پاریس ، فرانسه ، موزه هنر بلانتون ، آستین ، ایالات متحده آمریکا ، بانک جمهوری ، کلمبیا ، مجموعه شارپنل ، گوادالاخارا ، مکزیک ، داروس لاتینامریکا ، زوریخ ، سوئیس ، MIT ، کمبریج ، کارشناسی ارشد ، ایالات متحده آمریکا ، موزه ملی کلمبیا ، بوگوتا ، کلمبیا ، موزه هنرهای مدرن ، بوگوتا ، کلمبیا ، موزه هنر مدرن باررانکیلا ، کلمبیا ، موزه هنرهای مدرن کاراکاس ، ونزوئلا ، موزه هنرهای مدرن لا ترتولیا ، کالی ، کلمبیا ، موزه هنرهای مدرن ، پریرا ، کلمبیا ، موزه کوئینز ، نیویورک ، ایالات متحده و برخی از مجموعه های خصوصی از کلمبیا ، مکزیک ، اسپانیا ، سوئیس و ایالات متحده. (۱)

نمایشگاه های انفرادی در گالری Freijo: · ۲۰۱۹ De prisa! برنامه LZ46 (1)

آثار هنرمند :

منابع :
۱ـ سایت : galeriafreijo.com
۲ـ سایت : هنرآنلاین
۳ـ سایت : tate.org.uk

Visits: 132

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا