اخباراخبار هنرهای تجسمیفراخوان حجم و مجسمه

هنر پرویز تناولی به کمک بحران کرونا در ایران می‌آید

هنر پرویز تناولی به کمک بحران کرونا در ایران می‌آید لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=14137 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆
هنر پرویز تناولی به کمک بحران کرونا در ایران می‌آید | پرویز تناولی با طراحی ۱۲۰ مدال در ۲ نوع برنز و نقره به قیمت‌های ۶۰۰ و ۱۵۰۰ دلار (حدود ۱۰ و ۲۴ میلیون تومان)، عواید فروش آنها را تقدیم ایران خواهد کرد.

هنر پرویز تناولی به کمک بحران کرونا در ایران می‌آید | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از سرویس تجسمی هنرآنلاین پرویز تناولی هنرمند مجسمه‌ساز ایرانی ملقب به پدر مجسمه‌سازی مدرن ایران، با طراحی مدال‌هایی برای فروش، عواید آن را به بیمارستان‌های درگیر بحران کرونا در ایران کمک می‌‌کند.

تناولی که این روزها در ونکوور کاناداست، گفته است: “من از نحوه برخورد کارکنان بهداشت و درمان ایران با کمترین امکانات ممکن در برابر بحران کرونا بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ام. وضعیت کنونی ایران بسیار بحرانی است؛ تحریم‌ها، سقوط قیمت نفت و شیوع بیماری کرونا شرایط سختی را به وجود آورده و مردم واقعاً برای زندگی خود می‌جنگند.”

این هنرمند کار کادر درمانی ایران را با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، مشکل‌تر از دیگر کشورها دانسته و از کار ایثارگرایانه آنها تقدیر کرده است.

او گفت: ” کادر پزشکی شب و روز کار می‌کنند و برای نجات جان مردم همه تلاش خود را می‌کنند. من تصمیم گرفتم در یادبود آنها مدال بسازم زیرا آنها قهرمان هستند و از فروش این مدال‌ها امیدوارم به آنها کمک شود تا برخی از تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنند. من می‌خواستم قدردانی خودم را به عنوان یک ایرانی نشان دهم، نه فقط به عنوان یک هنرمند”.

او اواخر ماه مارس (فروردین) گذشته طراحی ۲ نوع مدال را برای فروش به ایران فرستاد و این مدال‌ها در داخل ایران قالب‌گیری و تولید شده است.

این مدال‌ها برنز و نقره هستند و مدال برنز به قیمت ۶۰۰ دلار (حدود ۱۰ میلیون تومان) و مدال نقره به قیمت ۱۵۰۰ دلار ( حدود ۲۴ میلیون تومان) عرضه شده است.

از مدال برنز ۱۰۰ عدد و از مدال نقره که گران‌تر است ۲۰ عدد تولید شده است. تاکنون ایرانیان خارج از کشور ۲۰ عدد از این مدال‌ها را طی ۲ روز خریداری کرده‌اند.

هنر پرویز تناولی به کمک بحران کرونا در ایران می‌آید لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=14137 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆
هنر پرویز تناولی به کمک بحران کرونا در ایران می‌آید لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=14137 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine 👆

روی مدال نقره طرح بلبل در کف دست کار شده است. او درباره این طرح گفته است: “در فرهنگ عامه ایران بلبل یک پرنده خوش یُمن و حامل خبر محبوب به معشوق‌ است.”

در مدال برنزی نیز طرح درخت سرو کار شده است. به گفته تناولی: درخت سرو به عنوان نمادی از زندگی طولانی است. این هنرمند می‌گوید: پس زمینه این مدال‌ها صدها خط عمودی قرار دارد که نمایانگر مردم ایران است. این مدال‌ها به یک نوار فیروزه‌ای رنگ بسته شده‌اند که نمایانگر “ریه‌های سالم” است.

تناولی ابراز امیدواری کرده از فروش این مدال‌ها 100000 دلار (بیش از ۱/۵ میلیارد تومان) برای حمایت از بیمارستان‌ها و مددجویان مراقبت‌های بهداشتی در ایران جمع‌آوری شود.

وی گفت: “این حداقل کاری است که می‌توانم انجام دهم تا کمکی کرده باشم. این مانند قطره در اقیانوس است، اما هنوز هم بهتر از هیچ است.”

پرویز تناولی از مشهورترین هنرمندان معاصر ایرانی است که برخواسته از جریان هنر سقاخانه است. او در زمینه نقاشی، مجسمه‌سازی و پژوهش آثار متعددی خلق کرده است. تناولی به عنوان گران قیمت‌ترین هنرمند خاورمیانه نیز شناخته می‌شود و سال‌هاست رکورد گران‌ترین اثر هنری در خاورمیانه را در اختیار دارد. معروف‌ترین آثار این هنرمند مجموعه‌ آثار “هیچ” هستند.

Visits: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا