فراخوانفراخوان کارتونفراخوان کاریکاتور

دومین مسابقهٔ بین‌المللی کارتونی پایان فلج اطفال، ۲۰۲۱

دومین مسابقهٔ بین‌المللی کارتونی پایان فلج اطفال، ۲۰۲۱  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

دومین مسابقهٔ بین‌المللی کارتونی پایان فلج اطفال، ۲۰۲۱ | به گزارش مجله اثرهنری مسابقه کارتون فلج اطفال در دو بخش کارتون و کاریکاتور منتشر شده که در بخش کارتون به موضوع فلج اطفال پرداخته خواهد شد و در بخش کاریکاتور با احترام به دکتر کارلوس کانسیکو چهره این دکتر سرشناس موضوع خلق اثر قرار خواهد گرفت.

دربارهٔ فلج طفال:

فلج اطفال یک بیماری عفونی است که بیشتر کودکان زیر ۵ سال را مبتلا می‌کند. این بیماری از طریق انسان به انسان و غالباً با استفاده از آب‌های آلوده منتقل و ایجاد می‌شود. این ویروس به دستگاه عصبی حمله می‌کند و در برخی موارد موجب فلج بخشی از بدن می‌شود. این بیماری درمان قطعی ندارد، باشگاه روتاری و هم‌پیمانان او در سال ۲/۵ میلیون نفر را در سراسر جهان علیه این بیماری واکسینه کرده‌اند.

چرا فلج اطفال مهم است؟

تا زمانی که این بیماری ریشه‌کن نشود هر ده سال ۲۰۰ هزار نفر مبتلا خواهند شد. این بیماری در حال حاضر تنها در دو کشور شیوع دارد و تا زمانی که همهٔ‌کودکان آن مناطق واکسینه نشوند در خطر قرار دارند. پایان دادن به این بیماری زمان‌بر است و روتاری و هم‌پیمان‌هایش به تنهایی از عهده برنخواهند آمد.

END POLIO DRAW (EPD)، نماشگاهی است که در سال ۲۰۲۰ از سوی باشگاه روتاری Rotary Club Cali San Fernando (Colombia) به عنوان بخشی از END POLIO NOW (Let’s put an end to Polio)  آغاز به کار کرد. استفاده از هنر کارتون در ارائهٔ تصاویری مربوط به ریشه‌کن کردن و مبارز با فلج اطفال، مردم را به این موضوع و اهمیت آن آگاه می‌کند و حمایت‌هایی را در پی خواهد داشت.

بخش‌های مسابقه:

  • موضوع اول:
    ادای احترام به دکتر کارلوس کانسیکو Carlos Canseco

    دکتر کانسیکو (Tampico, Mexico, March 17, 1921 – Monterrey, Mexico, January 14, 2009)، یکی از پزشکان برجستهٔ مکزیکی بود که از طرف the Pan American Health Organization (سازمان بهداشت سلامت آمریکا، پن)، به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در سلامت مردم قارهٔ آمریکا در قرن بیشتم شناخته شد. او در رشتهٔ مامایی از دانشگاه Autonomous University of Mexico (now UNAM)فارغ‌التحصیل شد و از دانشگاه Northwestern University آمریکا تخصص آلرژی‌شناسی گرفت.

    او در سال ۱۹۴۹ در دانشگاه Nuevo León (now UANL) اولین کرسی آلرژی‌شناسی را تشکیل داد. و یک سال بعد رسیس هیئت امنای بیمارستان اطفال ایالت شد. در ۱۹۵۰ به همراه جمعی از تجار باشگاه فوتبال Monterrey  را بنا نهاد، سپس به باشگاه روتاری پیوست و تا ۳۴ سال رئیس آن بود، وتا سال‌ها از آنجا به مبارزه با بیماری فلج اطفال در سراسر جهان پرداخت. او دو سال پیش از آن هم به Albert Sabin در ساخت واکسن سرخک کمک کرده بود.
  • موضوع دوم:
    دنبا با وجود فلج اطفال چگونه خواهد بود اگر این بیماری ریشه‌کن نشود؟

قوانین مسابقه :

  •  هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال دو اثر خواهد بود.
  • آثار می‌توانند رنگی یا سیاه و سفید و با تکنیک دیجیتال و غیره باشند.
  • عکس ، فتوکپی اسکن شده ، فتومونتاژ ، کولاژ ، سه بعدی ، مجسمه و … پذیرفته نمیشود.
  • آثاری که پیش از این نیز چاپ و برندهٔ جایزه شده‌اند مجاز به شرکت هستند.
  • برای شرکت در مسابقه اثر را با ذکر موضوع و همراه فرم به ما ایمیل کنید.
  • فرمت: A3 ,A4 in JPG 300 dpi 

طریقهٔ نام‌گذاری فایل: 

نام هنرمند(اولین حرف بزرگ)، فاصله ، نام خانوادگی با اولین حرف به صورت حروف بزرگ ، فاصله و در پرانتز ، نام کشور (مثال: کارن آپولو (کلمبیا)) و عنوان و شرح مختصری از هر اثر روی فرم ارائه دهید.

زمانبندی :

  • م ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر)
  • لیست اولیهٔ برگزیدگان در تاریخ ۱۸ و لیست دوم در تاریخ ۲۰ اکتبر اعلام خواهد شد.

ارزیابی:

  • در مرحلهٔ اول تعدادی اثر انتخاب و در سایت rotarycalisanfernando.org به نمایش گذاشته می‌شوند.
  • در مرحلهٔ دوم ده اثر توسط داوران انتخاب و در نمایشگاه شهر Cali در ۲۴ اکتبر در معرض نمایش گذاشته خواهند شد و در نهایت دو اثر انتخاب خواهند شد که به آنها لوح افتخار تعلق خواهد گرفت.

سایت و ایمیل :

Visits: 11

منبع
ایران کارتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا