اخباراطلاع‌رسانی

معافیت مالیاتی هنرمندان پابرجا ماند

معافیت مالیاتی هنرمندان پابرجا ماند  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»
تصویر از دنیای اقتصاد

معافیت مالیاتی هنرمندان پابرجا ماند | نمایندگان مجلس در بررسی‌های بودجه ای امروز مجلس ابقاء معافیت مالیاتی فعالیت‌های هنری را ابقاء کردند. در این خصوص جامعه هنر اعتراض خود را با اعلام بیانیه رسمی اعلام و از مجلس درخواست رسیدگی داشتند.

به گزارش مجله اثرهنری نمایندگان مجلس در جلسه نوبت عصر علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در بررسی‌های بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی با حذف «فعالیت های هنری موضوع بند(ل) ماده(۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم» از بند ق تبصره ۶ بودجه که می گوید «معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و “فعالیت های هنری موضوع بند(ل) ماده(۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم”، حذف می شود.» ابقاء معافیت مالیاتی هنرمندان را تصویب کردند.

اخیرا نیز بسیاری از هنرمندان و فعالین عرصه فرهنگی و هنری کشور نسبت به درنظر گرفتن مالیات برای فعالیت‌های هنری در گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ انتقاداتی را مطرح کرده بودند.

در بررسی‌های این موضوع بسیاری از نمایندگان بر حذف بخش فعالیت‌های هنری در این بند اصرار کردند.

به نظر می‌رسد در این کش و قوس، فعلا برد با جامعه هنر بوده و نمایندگان مجلس نیز به ارزش هنر در جامعه اذعان داشته‌اند، هر چند که به نظر می‌رسد این روند و نتیجه به دست‌آمده مقطعی باشد، اما فعلا هنر در ساحل آرامش است، تا طوفانی دیگر از راه برسد.

Visits: 7

از طريق
خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا