اخبار هنرهای تجسمیفراخوان نقاشی

سپهر ایمان‌پور برگزیده دامونفر و مسافر فابرکاستل شد

سپهر ایمان‌پور برگزیده دامونفر و مسافر فابرکاستل شد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=5501 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
سپهر ایمان‌پور برگزیده دامونفر و مسافر فابرکاستل شد | آیین اختتامیه هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر و تجلیل از منوچهر معتبر در پردیس ملت با حضور چهر‌ه‌های شاخص جامعه هنری و تعداد زیادی از هنرمندان جوان برگزار شد.

سپهر ایمان‌پور برگزیده دامونفر و مسافر فابرکاستل شد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنرآنلاین، مراسم اختتامیه هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر روز جمعه ۱۰ اسفند با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان و شرکت‌کنندگان دوسالانه، با اجرای علی ضیاء در پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سیف‌الله پویاراد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون‌فر با ابراز خوشحالی از اینکه با وجود مشکلات اقتصادی فراوان توانستند هفتمین دوره را برگزار کنند گفت: علاقه‌مندم تا زمانی که توان دارم این رویداد را برای جوانان ادامه دهم زیرا به توانایی و خلاقیت جوانان این سرزمین در همه زمینه‌ها ایمان راسخ دارم. اگر راه جوانان هموار شود می‌توانند اقتصاد و هنر کشور را شکوفا کنند. قلب من مملو از عشق شما جوانان است و امیدوارم دامون‌فر دریچه‌ای باشد برای راه‌یابی شما به آینده هنر ایران.

پویا راد ادامه داد: در هفت دوره دوسالانه دامون‌فر ۷۱۳۴ هنرمند شرکت کرده‌اند و دوره هفتم یکی از بهترین دوران نمایشگاه‌های دامون‌فر بود زیرا آثاری که در نمایشگاه عرضه شد دارای کیفیت بسیار بالایی است. نکته قابل توجه این است که در دوره هفتم ۷۸ درصد شرکت‌کننده‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دادند. در پایان لازم است از سید مجتبی حسینی، هادی مظفری، موسسه تصویر شهر، مدیریت سینما گالری پردیس ملت و همه افرادی که ما را یاری کردند تشکر کنم.

پس از پخش کلیپی از برگزیدگان دوره‌های قبل و مراحل داوری این دوره از دوسالانه، آیدین آغداشلو رئیس شورای داوران به صحنه رفت و گفت: در هر مسابقه تعدادی اثر انتخاب شده و به نمایش در می‌آیند، اما این موضوع برای من هیچ وقت جدی نبوده است، زیرا اگر تعداد دیگری داور در یک مسابقه حضور داشته باشند ممکن است رأی آنها چیز دیگری باشد و آثار دیگری را انتخاب کنند. در نتیجه این انتخاب‌ها را نمی‌توان چندان کامل و تاثیرگذار دانست و انتخاب شدن یک تعداد کار به معنای نفی سایر کارها نیست. من هیچ وقت در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکردم زیرا دلم نمی‌خواست نفر دوم شوم. الان هم که به عنوان یک نقاش در چنین جشنواره‌ای حضور دارم به این معنا نیست که به مسابقه اعتقادی داشته باشم، اما به هر حال تشویق کردن جوانان به هر صورتی بسیار مفید است.

آغداشلو ادامه داد: هر بار که در این مسابقات کارهای را می‌بینم که ممکن است شاهکارهای مورد آرزوی من هم باشد، شگفت‌زده می‌شوم که جوانان ما چقدر خوب کار می‌کنند و چقدر جای امید وجود دارد. امید به اینکه این پرچم روی زمین نمی‌ماند و جوان‌ها در هر شرایطی آن را حمل می‌کنند. گاه کارهایی را می‌بینم که با خود می‌گویم کاش من آن را کشیده بودم، اما درست‌تر این است که هر آدمی به جای خود کار کند، رویای خود را بازگو کند و رویای خود را به ما سرایت بدهد.

این هنرمند نقاش افزود جوانان ما با شایستگی تمام کار می کنند، در شرایط دشواری که البته دشوارتر از دوران من یا آسان‌تر از دوران بعدی نیست. در این نمایشگاه شاهد بودم که کارهای پرمدعا کم بود و آثار صمیمانه و برآمده از دل بودند. معمولاً در کار هنرمندان جوان نوعی خودنمایی وجود دارد زیرا فکر می‌کنند همه‌چیز را بلد هستند. اما واقعیت این است که هیچ کس به تنهایی همه چیز را بلد نیست و در حرکت موازی با جهان اطراف است که قد می‌کشد و رشد می‌کند.

آغداشلو افزود: از همه هنرمندان جوان می‌خواهم که فروتنی را فراموش نکنند. فروتنی لطف الهی است که شامل همه نمی‌شود. فروتنی نشانه محض شعور است و فقط آدم باشعور فروتن است، زیرا او قاعدتاً باید بداند که در دنیا چه می‌گذرد و نسبت خود را در مقایسه با این جهان پر تکاپو می‌سنجد و فکر می‌کند که کجا ایستاده است. اما آدمی که نمی‌داند در دنیا چه می‌گذرد نمی‌تواند فروتن باشد چون خود را برتر از همگان می‌داند.

دوسالانه دامون‌فر بر اساس رسمی همیشگی هر سال به تقدیر از یکی از چهره‌های نامدار هنر ایران می‌پردازد و در این دوره نیز تقدیر از منوچهر معتبر انجام شد. ابتدا فیلم کوتاهی از گفتگو با این هنرمند پخش شد که صحبت‌های او درباره تحصیلات هنر و تجربیاتی که در داخل و خارج از ایران در زمینه هنر کسب کرده بود به گوش مخاطبان رسید. پس از آن آیدین آغداشلو و سیف‌الله پویا‌راد مراسم تجلیل از منوچهر معتبر را اجرا کردند.

در ادامه نوبت به معرفی برگزیده بخش انتخاب مردمی که از طریق اس ام اس های بازدیدکنندگان انتخاب شده بود رسید و پریا پویا راد، مهتاب متینی را به عنوان برگزیده مردم معرفی کرد.

پس از آن با حضور شورای داوران، مجتبی حسینی و هادی مظفری برگزیدگان هفتمین دوسالانه دامون فر به این شرح معرفی شدند:

تقدیر شدگان: احمدرضا اسحاقی، سارا آقابیگی، آنیتا امیرجهادی، مهتاب متینی، ابوالفضل هارونی و آرمینه نگهداری

نفرات سوم: عطیه شفیعی و هما خسروی

نفرات دوم: محمد حسین خاتمی و محدثه طاهری

 و در پایان، سپهر ایمان‌پور به عنوان مقام نخست هفتمین دو سالانه نقاشی دامون فر و برنده جایزه سفر به آلمان و شرکت در آکادمی فابرکاستل معرفی شد.

گفتنی است نمایشگاه این دوسالانه، تا ۱۷ اسفند در گالری پردیس ملت در طبقه منفی دو دایر است. این دوسالانه به همت گالرى دامون‌فر و همراهی موسسه تصویرشهر، و با همکارى کویلو، فابرکاستل، وینزور و نیوتن،کانسون و پ ب او در حال برگزاری است.

Visits: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا