اخباراخبار هنرهای تجسمیمعرفی هنرمندهنرمندان گرافیکهنرمندان نقاشی

معرفی مرحوم مجید عقیلی

معرفی مرحوم مجید عقیلی، کرونا از طراحان گرافیک انتقام گرفت لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=17762 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

معرفی مرحوم مجید عقیلی | به گزارش مجله اثرهنری به نقل از مجله پشت بام سید مجید عقیلی طراح گرافیک، نقاش و مدرس دانشگاه در ۲۵ شهریور ۱۳۴۲ در شهر اصفهان به دنیا آمد.

وی دانش‌آموخته کارشناسی طراحی گرافیک از دانشگاه هنر تهران در سال ۱۳۷۳ بود. او در سال ۱۳۹۳ درجه یک هنری (دکترا) در رشته طراحی گرافیک را از شورای ارزشیابی نویسندگان، هنرمندان و شاعران کشور دریافت کرد.

فعالیت حرفه‌ای او از بهمن سال۱۳۵۸ با طراحی پوسترهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان و همکاری با روابط عمومی بنیاد مسکن و واحد بهداشت جهاد سازندگی آغاز شد و تا سال ۱۳۶۳ ادامه داشت.

عقیلی علاوه بر داوری در نمایشگاه های طراحی گرافیک، عضو هیئت موسس و شورای برنامه‌ریزی خانه گرافیک اصفهان نیز بوده است. برای طراحی پوستر و جلد کتاب و مجلات، بیش از ده جایزه و لوح تقدیر در مسابقات و جشنوارههای مختلف به دست آورد.

وی عضو هیات داوری چندین جشنواره و نمایشگاه بوده که از آن جمله میتوان به داوری بخش گرافیک دهمین نمایشگاه تصویر سال در ۱۳۹۲ اشاره کرد. او در مشارکت و برپایی بیش از ده نمایشگاه جمعی و انفرادی در ایران فعال بوده است.

او هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر اصفهان را تمرکززدایی از تهران، فرصت دوباره بخشیدن برای بازدید از نمایشگاه‌ها و تجزیه و تحلیل آثار هنرمندان و طراحان می‌دانست. سید مجید عقیلی پنجم مرداد ۱۳۹۹ درگذشت.

Visits: 32

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا