اخبارگالری آثار هنرمنداننتایج جشنواره‌های هنری

برندگان عکاس سال حیات وحش اروپا ۲۰۲۰

برندگان عکاس سال حیات وحش اروپا ۲۰۲۰ لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=21685 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

برندگان عکاس سال حیات وحش اروپا ۲۰۲۰ | انجمن عکاسی طبیعت آلمان (GDT) برندگان مسابقه عکاسی «عکاس سال حیات وحش اروپا ۲۰۲۰» (European Wildlife Photographer of the Year 2020) را اعلام کرد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از سایت عکاسی داوران این مسابقه از میان بیش از ۱۹ هزار عکس از ۳۸ کشور، ۸۵ عکس را انتخاب کردند و از این میان، عکسی از یک میمون مکک که در حال برداشتن ماسک انسان از روی صورتش است، برنده اصلی این رقابت شد. عکاس هلندی Jasper Doset این عکس را در میهمان‌خانه‌ای در شمال توکیو، ژاپن گرفته است، جایی که مشتریان هنگام صرف شام می‌توانند نمایش میمون‌های مکک را تماشا کنند.

این عکس که در مرز میان عکاسی مستند و حیات وحش قرار دارد، نشان می‌دهد که چطور این میمون‌ها که زمانی نمادهای مذهبی مقدسی در ژاپن به حساب می‌آمدند، اکنون به «وازده‌هایی ازریخت‌افتاده و سوژه‌ی هجو و استهزا» تبدیل شده‌اند. Doset که از همراهان ارشد مجمع بین‌المللی عکاسان حافظ (ILCP) است، این عکس را طی مأموریتی برای نشنال جئوگرافیک تهیه کرده است.

دکتر Beate Jessel از داوران این مسابقه در این رابطه گفته است: «عکس‌ها به‌طرز منحصربه‌فردی قابلیت این را دارند که طی چند لحظه احساسات و عواطف بسیاری را در بیننده برانگیزند. این در مورد عکس‌های به‌نمایش‌درآمده در مسابقه امسال عکاس سال حیات وحش اروپا صادق است. علی‌رغم آن که بسیاری از شرکت‌کنندگان این مسابقه زیبایی دست‌نخورده و طبیعت وحشی در بکرترین حالتش را به نمایش گذاشته‌اند، عکس برنده‌ی Jasper Doest احساسات و تداعی‌های گوناگون و به‌واقع متناقضی را برمی‌انگیزد. این عکس بر ما اثر گذاشته و با زیر سؤال بردن نقش انسان در رابطه با حیوانات وحشی و طبیعت، به‌آرامی به گفت‌وگو با ما می‌نشیند.»

مسابقه عکاسی عکاس سال حیات وحش اروپا ۲۰۲۰ در ۱۰ بخش پرندگان، پستانداران، سایر حیوانات، گیاهان و قارچ‌ها، مناظر، دنیای زیر آب، انسان و طبیعت، استودیو طبیعت (ویژه عکاسانی که نگاهی صرفاً زیباشناختی و تجربه‌گرانه به طبیعت دارند)، عکاسان جوان (در دو بخش زیر ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۷ سال)، و جایزه ویژه Fritz Pölking برگزار شده و در هر یک از این بخش‌ها عکس‌های اول و دوم و چندین عکس شایسته‌ی تقدیر انتخاب شده‌اند. نگاهی به سایر برندگان این مسابقه:

برای تماشای تمامی برندگان این مسابقه به اینجا مراجعه بفرمایید.

Visits: 29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا