اخبار هنرهای تجسمیفراخوان گرافیکفراخوان نقاشیفراخوان نگارگری

آیین سپاس پیشگام گرافیک نوین در ارسباران

آیین سپاس پیشگام گرافیک نوین در ارسباران | سایت : AsarArt.ir/Atelier | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
آیین سپاس پیشگام گرافیک نوین در ارسباران | آیین نکوداشت و گشایش نمایشگاه آثار محمد بهرامی طراح گرافیک و نقاش از پیشگامان گرافیک نوین عصر پنج‌شنبه ۱۸ مرداد باحضورجمعی از هنرمندان برگزار شد.

آیین سپاس پیشگام گرافیک نوین در ارسباران | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران محمد بهرامی متولد سال ۱۳۰۵ و طراح گرافیک، نقاش، نگارگر و از پایه‌گذاران گرافیک نوین ایران است. او در صنایع مستظرفه نزد استادان نقاشی ملی و سنتی ایران به فراگیری این هنر پرداخت و از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. او دوره عکاسی را در انستیتو عکاسی نیویورک با درجه ممتاز به پایان رساند.
بهرامی سال ۱۳۲۵ نخستین آتلیه خود را به نام «آرک» که از نخستین آتلیه‌های گرافیک ایران است، با همکاری شاگردش جواد هاتف در خیابان لاله‌زار تاسیس کرد و بسیاری از استادان گرافیک و هنرهای تجسمی از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، ‌محمد تجویدی، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری، حسین اسلامیان، محمد علی زاویه، علی اصغر معصومی، عباس کوه‌زاد و بیوک احمری در این آتلیه با او همکاری داشتند.
همچنین آثار «محمد بهرامی» تا ۲۸ مرداد ماه در گالری شماره یک ارسباران برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

آیین نکوداشت و گشایش نمایشگاه آثار محمد بهرامی طراح گرافیک و نقاش از پیشگامان گرافیک نوین عصر پنج‌شنبه ۱۸ مرداد باحضورجمعی از هنرمندان  برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، پیش از شروع برنامه پرفورمنس و اجرای درام توسط سمانه گلکار مورد استقبال مدعوین قرار گرفت.
ابتدا بهرام کلهرنیا مجری برنامه ضمن خیر مقدم به مهمانان از محسن سلیمانی، رییس فرهنگ سرای ارسباران برای برگزاری این مراسم تشکر کرد و شرح  مختصری از زندگی‌نامه محمد بهرامی را بیان کرد.

استاد بهرامی روحی‌ پاک و شخصیتی بزرگ دارد و در آثار وی می‌توان درک بالای او را از فرهنگ ایران مشاهده کرد؛ چرا که آثار او ابیات شاعران بزرگی همچون فردوسی  وحافظ را به زیبایی به تصویر کشانده است و زمانی که  طراحی روی جلد کتاب مرسوم نبود طراحی جلد بسیاری از کتاب ها را انجام و خود کتاب نفیسی از نقاشی های شاهنامه را به چاپ رساند.

محمودی بختیاری مولف کتاب«شاهنامه آبشخور عرفان»

کلهرنیا اذعان داشت : استاد بهرامی با تلاش فراوان به جایگاه امروز خود رسیده و همیشه سعی داشته هنر و فرهنگ ایرانی را با استفاده از سبک و سیاق خاص خود در آثارش جلوه دهد ولی متأسفانه امروزدر جوان‌ها ذوق هنری زیادی وجود ندارد؛ چرا که تکنولوژی و امکانات آن جذابیت بیشتری را برای آنها فراهم آورده است.

در بخش دیگر برنامه ایرج میرزا علی‌خانی تصویر سازی و نقاشی را گسترده دانست و در خصوص نشان انتشارات امیرکبیرکه ارابه و اسب است تاکید کرد: این نشان حاکی از این است که ایرانیان اولین کسانی هستندکه به رام کردن اسب پرداختند. وی رشد و توسعه و سرعت را از ویژگی های این نشان برشمرد .

Visits: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا