فراخوانفراخوان تصویرسازی

فراخوان «کتاب تصویرسازی ضرب المثل های ترکی»

فراخوان «کتاب تصویرسازی ضرب المثل های ترکی» لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=5560 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆
فراخوان «کتاب تصویرسازی ضرب المثل های ترکی» | فراخوان «کتاب تصویرسازی ضرب المثل های ترکی » به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی سیزدهم اسفند ماه سال جاری در شهرستان ارومیه منتشر شد.

فراخوان «کتاب تصویرسازی ضرب المثل های ترکی» | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنر‌مقاومت به نقل از مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی در این خصوص گفت :بر اساس موارد اعلام شده در این فراخوان هنرمندان تصویرگر اذربایجان غربی و کل کشور می‌توانند تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری آثار خود را با تکنیک آزاد در اندازه ۲۰ در ۲۰ سانتیمتر با فرمت jpgیا tiff با کیفیت۳۰۰ dpi به نشانی id:@arturmia ارسال کنند.
یاسر قادری اضهار داشت : ضرب المثل های ارائه شده در این طرح باید به زبان ترکی با برگردان فارسی باشند و همه تصویرگران حرفه ای تازه کار استان می تواند با ارائه یک یا چند اثر هنری برگرفته از ضرب المثل های بومی آذربایجان در آن شرکت کنند.
قادر افزود: آثار منتخب این طرح فرهنگی طی سال آینده در قالب کتاب و ضرب المثل های ترکی با هدف نشر و آشنایی نسل جوان جامعه با فرهنگ و ادبیات بومی آذربایجان و معرفی آداب و رسوم و ارزشهای فرهنگی مردم آذربایجان در قالب هنر تصویرگری چاپ و منتشر می شود.
ضرب المثل سخن کوتاه و مشهوری است که به قصه ای عبرت آمیز یا گفتاری نکته آموز اشاره می کند ، ضرب‌المثل نمونه هایی مشخص و برجسته از فرهنگ عامیانه و بسیاری از آنها ا چکیده یک داستان بلند عامیانه اند، ضرب‌المثل در کوتاه ترین و زیباترین شکل بر زبان خاص و عام جاری اند. هر قدر تاریخ تمدن ملتی طولانی تر باشد بیشتر حادثه در آن پیدا شده و مثل های (ضرب‌المثل) بیشتری در آن وجود دارد .به بیان دیگر ضرب‌المثل ها بیان‌کننده‌ی تاریخ و فرهنگ هر قوم و ملتی هستند که نکات پند، نصیحت یا حکمتی در خود نهفته دارند و با کلامی شیرین و طنز مفهوم خود را می‌رسانند.
نشانی فراخوان کتاب تصویر گری ضربالمثلهای ترکی

Visits: 43

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا