فراخوانفراخوان عکاسی

فراخوان هفتمین جشنواره‌ی ملی عکس «فیروزه» تبریز

سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تبریز در راستای استقبال از چشم انداز تبریز ۲۰۱۸، معرفی توانایی‌های فرهنگی و اجتماعی شهر و در تداوم فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود، هشتمین جشنواره‌ی عکس فیروزه ی تبریز را در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.
سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تبریز در راستای استقبال از چشم انداز تبریز ۲۰۱۸، معرفی توانایی های فرهنگی و اجتماعی شهر و در تداوم فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود، هشتمین جشنواره‌ی عکس فیروزه‌ی تبریز را در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند. این جشنواره، بر اساس شاکله ی اصلیِ ساختار خود در بخش ملی به‌صورت حضوری و در بخش بین‌الملل به صورت ارسال آثار،در هفته ی سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، برگزار می شود.
موضوعات:
بخش بین الملل: معماری جهان اسلام (عکاسی مستند از همه‌ی موارد مرتبط با معماری جهان اسلام – همه ی عکاسان از تمام کشورهای جهان می توانند در این بخش شرکت کنند.این بخش غیرحضوری بوده و نیازی به ثبت نام اولیه ی اینترنتی نیست؛ تکمیل فرم ارسال آثار کافی می‌باشد. آخرین مهلت دریافت آثار این بخش: ساعت ۲۴ شنبه ۱۵اردیبهشت ماه ۱۳۹۷)
بخش اصلی: چهره‌ی شهر (عکاسی مستند [رنگی و سیاه و سفید] از همه‌ی موارد مرتبط با شهر تبریز از قبیل توریسم، شهر و شهروند، زندگی شهری، محیط زیست، ترافیک، ورزش همگانی، نمودهای شهر سالم و مدیریت شهری و ویژگی های اختصاصی در رابطه با شهر تبریز، اعم از پوشش، فرهنگ، اغذیه و شیوه‌های زندگی اقلیمیِ شهر تبریز)
بخش ویژه: معماری و زیبایی های ابنیه ی تاریخی و مدرن تبریز [پروژه های عمرانی شهرداری، زیبایی‌ها، جاذبه های گردشگریِ شهر در چشم انداز تبریز ۲۰۱۸] بخش تلفن همراه: عکاسی از همه‌ی موارد مرتبط با چهره‌ی شهر تبریز
تذکر: در هرکدام از بخش‌های جشنواره، هرگونه تغییر و دستکاری که بر جنبه‌های استنادی عکس خدشه وارد کند، پذیرفته نیست. امکان تغییرات فقط در حد اصلاح رنگ، نور و برش عکس می‌باشد. ارسال آثار در همه‌ی بخش ها به صورت رنگی و سیاه و سفید اختیاری است.
– شرکت تمامی عکاسان کشور در همه‌ی بخش‌های این جشنواره آزاد است.
– عکاسان شرکت‌کننده در بخش‌های حضوری به مدت پنج روز مهمان سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تبریز خواهند بود.
– فرم ثبت‌نام اولیه‌ی ضمیمه شده در فراخوان را برای شرکت در بخش‌های حضوری کامل کرده و به نشانی الکترونیکی۸firoozeh@gmail.com ارسال نمایید.
– تکمیل «فرم ارسال آثار»برای شرکت در بخش بین‌المللی الزامی می‌باشد.
– ثبت‌نام اولیه‌ی اینترنتی برای تمامی شرکت‌کنندگان در بخش‌های حضوری الزامی بوده و جدول زمانیِ مشخص‌شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
– پس از اتمام مهلت ثبت‌نام اولیه‌ی اینترنتی، دبیرخانه از میان درخواست‌کنندگان (فقط غیربومی) شرکت در جشنواره، اسامی ۸۰ نفر از حائزین شرایط حضور در جشنواره را اعلام خواهد کرد. عکاسان مدعو بر اساس امتیازبندی شرح فعالیت‌های متقاضیان، توسط هیأتی سه نفره،متشکل از آقایان «سیدمجتبی خاتمی، ناصر محمدی و اسحاق آقایی»، انتخاب می‌شوند؛ دبیرخانه دخالتی در انتخاب عکاسان مدعو نخواهد داشت.
– جشنواره از اسکان عکاسان غیرمدعو معذور است.
– تمام شرکت‌کنندگان مدعو، بومی و آزاد (غیرمدعو) از شرایط رقابتی یکسان برخوردار خواهند بود.
– عکس‌های هر دو بخش حضوری در فولدر جداگانه، بر رویDVD ، الزاماً با دو فرمت JPEG و RAW ضبط و به دبیرخانه تحویل داده خواهند شد. ارائه‌ی فایل ویرایش نشده و خام عکس در بخش تلفن همراه هم الزامی است.
– ارسال عکس‌های بخش‌های بین‌الملل از طریق نشانی الکترونیکی۸firoozeh@gmail.com انجام می گیرد. آخرین مهلت ارسال آثار به این بخش تا ساعت ۲۴ شنبه ۱۵اردیبهشت ماه ۱۳۹۷بوده و به هیچوجه تمدید نخواهد شد.
– عکس‌های ترکیبی و دستکاری‌شده، با تشخیص نرم‌افزارهای هوشمند، به‌صورت خودکار از مرحله‌ی داوری حذف خواهند شد (تغییرات فقط در محدوده‌ی اصلاح رنگ و نور و برش عکس قابل قبول است).
– حداکثر تعداد بیست قطعه عکس (در هر بخش فقط پنج تک‌عکس) توسط عکاس انتخاب و برای شرکت در مرحله‌ی داوری به دبیرخانه تحویل داده خواهند شد.
– در بخش‌های حضوری جشنواره، چنانچه فرمت JPEG و RAW یک عکس یا فایل خام عکس‌های تلفن همراه هم‌خوانی نداشته باشد از مرحله‌ی داوری حذف خواهد شد.
– به هر عکس راه‌یافته در بخش‌های اصلی و ویژه مبلغ یک میلیون ریال حق‌التألیف پرداخت خواهد شد(به عکس‌های حائز رتبه و بخش های بین‌الملل و تلفن همراه حق‌التألیف تعلق نمی‌گیرد).
– تصمیم‌گیری در رابطه با موارد پیش‌بینی‌نشده بر عهده‌ی دبیرخانه می‌باشد.
جوایز بخش‌های جداگانه:
– نفر اول: تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ سه میلیون تومان
– نفر دوم: لوح افتخار و مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان
– نفر سوم: لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان

– تقدیر نفر اول: لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان
– تقدیر نفر دوم: لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان

شیوه‌ی ثبت‌نام و مدارک لازم:
– ثبت‌نام اولیه‌ی اینترنتی (برای همه‌ی شرکت‌کننده‌ها، غیر از بخش بین الملل، الزامی می باشد.)
– مبلغ یک میلیون ریال به‌عنوان حق شرکت (فقط از عکاسان مدعوِ غیربومی) موقع ثبت نام حضوری دریافت خواهد شد.
– ارائه‌ی اصل و کپی شناسنامه یا کارت ملی

توضیح:
– شرکت‌کنندگان بومی و شرکت‌کنندگان آزاد (غیرمدعو) از پرداخت حق¬شرکت معاف هستند.
– کتاب جشنواره، در صورت چاپ، به صاحبان آثار راه‌یافته اهداء خواهد شد.
– برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته‌شده را در رسانه‌های چاپی، مجازی و سایر موارد فرهنگی، با ذکر نام عکاس، برای خود محفوظ می‌دارد و چنانچه درآمدی از این راه حاصل شود، حق‌التألیف صاحب اثر پرداخت خواهد شد.
– دبیرخانه از پذیرش و اسکان افراد غیرمرتبط با جشنواره معذور است.
شورای سیاست‌گذاری:
حمید قندریز، میرعباس آل‌یاسین، محمدعلی جدیدالاسلام، حسین جاودانی، رسول روفه گر، رضا شهیری، مهدی تهرانچی، سروش خیری، رحمان قبه‌زرین، مقصود سامع سردرودی، کریم زینتی، یوسف جاودانی، فرهاد طالبی چایچی، کمال شبخیز، نادر فارغی، حسن وحدانی
هیأت ارزیابی بخش های چهره ی شهر و تلفن همراه: سیف الله صمدیان، مسعود زنده روح کرمانی، کیارنگ علایی، علیرضا وحید، صابر قاضی
هیأت ارزیابی آثار در بخش‌های بین‌الملل و ویژه: سعید محمودی ازناوه، مهدی مقیم نژاد،محمدرضا خاکزاد
مدرس کارگاه: یوریک کریم مسیحی/ عنوان کارگاه: نقد عکس، غیرنقدِ عکس
گاه‌شمار جشنواره:
– مهلت ارسال آثارِ بخش بین الملل:ساعت ۲۴ شنبه ۱۵اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
– ثبت‌نام اولیه‌ی اینترنتی در بخش‌های حضوری: از زمان انتشار فراخوان
– آخرین مهلت ثبت‌نام اولیه‌ی اینترنتی: ساعت ۲۴ چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
– اعلام اسامی منتخبین مدعوِغیربومی: دوشنبه، ۱۰اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
– ثبت‌نام حضوریِ شرکت‌کننده‌های بومی و آزاد: سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
– ثبت‌نام حضوری و اسکان مدعوینِ غیربومی: چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
– شروع عکاسی: پس از ثبت‌نام حضوری
– تحویل آثار به دبیرخانه: از ساعت ۲۰ تا ۲۴، جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
– برگزاری کارگاه تخصصی و داوری آثار: شنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
– مراسم اختتامیه و اهدای جوایز: ساعت ۱۰:۳۰، یک شنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷
دبیرخانه حداکثر در مدت سه روز، متقاضیان را نسبت به وصول اطلاعات و ثبت نام اولیه‌ی بخش‌های حضوری و دریافت آثار بخش بین‌الملل مطلع خواهد کرد.
پِیج اطلاع رسانی رویدادهای جشنواره در اینستاگرام: ۸firoozeh
رییس ستاد برگزاری: حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تبریز
همکاران دبیرخانه:
مهرداد ربیع لاله (مدیر اجرایی)، هادی خانمحمدی (مسئول دبیرخانه)، بابک قاضی (مسئول روابط عمومی)، بهبود زارعی (مدیر بخش رسانه ای)،بهنام عبدالهی (مسئول رسانه ی داخلی)، شهریار شفیعی (مسئول رسانه ی برون مرزی)، داریوش اللهیاری (گرافیست)، آیلار دباغ، کیانا بهجت، پریسا سهرابی و … (همکاران اجرایی دبیرخانه)، کریم متقی (دبیر جشنواره)
نشانی دبیرخانه: تبریز، چای‌کنار، مجتمع تجاری جواهر، پارک مسافر، طبقه‌ی همکف، دبیرخانه‌ی دائمی جشنواره‌ی ملی عکس فیروزه‌ی تبریز
شماره‌ی تماس/فاکس: ۰۴۱۳۳۲۴۸۴۱۹

دریافت فرم ثبت‌نام: دانلود

بازدیدها: ۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا