فراخوانفراخوان حجم و مجسمه

فراخوان دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران ویژه هنرمندان معاصر

فراخوان دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران ویژه هنرمندان معاصر | لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=3875 | کانال رسمی باشگاه‌های تخصصی اثرهنری(آتلیه اثرهنری) ـ @AsarArtAtelier
فراخوان دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران ویژه هنرمندان معاصر

فراخوان دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران ویژه هنرمندان معاصر | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از گالری‌آنلاین به نقل از سازمان زیباسازی شهر تهران سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ایران )ویژه هنرمندان معاصر( را از تاریخ هشتم تا چهاردهم دی ماه سال جاری برگزار می نماید. این سمپوزیوم با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه ساز و به منظور تجلیل از مقام مفاخر فرهنگی و هنری ایران برگزار می شود. هنرمندان گرامی می توانند جهت شرکت با ارائه سوابق حرفه ای مرتبط در این سمپوزیوم ثبت نام نمایند.

ویژگی های سمپوزیوم:
این سمپوزیوم مختص طراحی و ساخت سردیس بوده و با ایجاد فضای مناسب برای گردهمایی هنرمندان مجسمه ساز، تلاش می کند ضمن بهره گیری از وجود هنرمندان مجرب، همراه با حضور پرنشاط و با انگیزه هنرمندان جوان، زمینه انتقال تجربیات اساتید را به نسل جوان مجسمه سازی کشور فراهم آورد. از این رو فرصت حضور هفت هنرمند جوان (زیر ۳۰ سال) در این سمپوزیوم ایجاد شده و هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این بخش به صورت جداگانه مورد ارزیابی و انتخاب قرار می گیرند.

شرایط شرکت:
تمامی داوطلبان شرکت در سمپوزیوم باید دارای سابقه و تجربه طراحی و ساخت سردیس و مسلط و آشنا به قواعد آناتومی سردیس (پرتره) باشند. انتخاب هنرمندان بر اساس رزومه و سوابق هنری مرتبط، توسط شورای هنری صورت می گیرد.

شرایط اجرای آثار:
۱- اندازه سردیس ها، ۵/۱ برابر ابعاد طبیعی (حدود ۷۰ سانتی متر) تعیین شده است.
۲- ستاد اجرایی سمپوزیوم مواد مصرفی شامل خمیر مجسمه سازی را به اندازه مورد نیاز فراهم نموده، همچنین یک عدد سه پایه مجسمه سازی در اختیار هنرمند قرار میدهد.
۳- ساخت و تهیه اسکلت فلزی سردیس به عهده هنرمند می باشد.
۴- هنرمندان می بایست وسایل و ابزار ظریف و شخصی کار خود را همراه داشته باشند.
۵- هنرمندان می بایست در پایان زمان تعیین شده، سردیس کامل ساخته شده را از جنس خمیر و آماده قالب‌گیری نهایی به دبیرخانه سمپوزیوم تحویل دهند.
۶- ساعت کار سمپوزیوم در ایام برگزاری از ساعت ۹ تا ۱۷ تعیین شده و هنرمندان میبایست در این ساعت در محل کارگاه سمپوزیوم حضور و فعالیت داشته باشند.
۷- سمپوزیوم هیچگونه تعهدی نسبت به حضور دستیار برای هنرمندان ندارد. در صورت تمایل، هنرمند می تواند فقط از حضور یک نفر دانشجوی رشته مجسمه‌سازی با هماهنگی و ارائه کارت دانشجویی به دبیرخانه در کنار خود استفاده نماید. (همچنین دبیرخانه تعهدی برای پرداخت وجه به دستیار نخواهد داشت).
هدیه ورودی :
به هر یک از هنرمندان راه یافته به سمپوزیوم پس از اجرا و تحویل کامل اثر مبلغ ۷۰،۰۰۰.۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر اعطاء خواهد شد.

یادآوری :
• به هنرمندانی که به دلایل شخصی از ادامه کار، خودداری نموده و یا موفق به اتمام و تحویل کامل اثر نشوند، لوح تقدیر و مبلغ تعیین شده تعلق نخواهد گرفت.
• تشخیص تکمیل و اتمام سردیس ساخته شده، با شورای هنری خواهد بود.
چگونگی ثبت نام:
متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام  کنند.

مدارک لازم:
– تکمیل فرم ثبت نام
– ارائه رزومه مستند
– ارائه حداقل ۵ تصویر از آثار فیگوراتیو شامل سردیس، نیم تنه و پیکره الزامی است.
– ارائه یک قطعه عکس ۴*۳

مهلت ثبت نام:
تا پایان وقت اداری ۱۷ آذر ماه سال جاری می باشد.

سایر موارد:
• کلیه آثار ساخته شده در سمپوزیوم متعلق به سازمان زیباسازی شهر تهران بوده و حق استفاده از این آثار به هر نحو و درج تصویر آثار در بروشور، کاتالوگ و تمامی آثار چاپی برای دبیرخانه سمپوزیوم محفوظ است.
• مراحل انجام قالبگیری و تولید نهایی سردیس ها از مواد ماندگار، پس از اتمام سمپوزیوم توسط دبیرخانه انجام شده و آثار در محل تعیین شده در سطح شهر نصب خواهد شد.
• در طول برگزاری سمپوزیوم امکان بازدید شهروندان از این رویداد به منظور تعامل وگفتوگو با هنرمندان وجود دارد.
نشانی دبیرخانه (مدیریت آثار حجمی):
پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، کوچه جمالی شرقی، پلاک ۱۲، عمارت عین الدوله
تلفن: ۷- ۲۲۹۶۹۷۴۴– داخلی ۱۰۱، ۱۰۲، ۱۰۷

Visits: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا