اخباراخبار هنرهای تجسمی

برگزیدگان مسابقه عکس سیلاب معرفی شدند

برگزیدگان مسابقه عکس سیلاب معرفی شدند لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=17575 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

برگزیدگان مسابقه عکس سیلاب معرفی شدند | سومین دوره مسابقه عکس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دبیری مهناز شفیعی با انتخاب ۱۳ اثر از سوی هیئت داوران به کار خود خاتمه داد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از ه‍نرآنلاین، مراسم پایانی و اعلان نفرات برتر  مسابقه عکس سیلاب با حضور هنرمندان، عکاسان، اهالی رسانه به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

محمد خدادادی مترجم زاده عضو هیات داوران این مسابقه، در بیانیه هیات داوران اعلان کرد گروه داوران با دقت بسیار زیادی  عکس ها را بررسی کرد و ضمن ارزش نهادن به تلاش  عکاسان هنرمند در شرایط دشوار بحران که بنابر مسئولیت اجتماعی و احساس همدلی خویش، با تولید  تصاویر ارزشمند توانستند شور اجتماعی بیافرینند و توجه مسؤولین را برانگیزانند. اهمیت این مسأله، تنها به لحاظ ترکیب بندی، کادر و مسائل فنی نیست، اهمیت، سوژه عکاسی است. بنابراین ثبت این لحظات علاوه بر ماندگاری در حافظه تاریخی کشور، برای پیشگیری از رخدادهای آتی و ایجاد حساسیت در مسئولین را درپی خواهد داشت.

هیات داوران از تعداد ۱۷۸۲ قطعه عکس ارسالی به دبیرخانه مسابقه، پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر، تعداد ۱۱۵ اثر را برای بخش نمایشگاهی و تعداد ۱۳ نفر را به عنوان نفرات اول تا سوم هر بخش انتخاب کرد. 

در ادامه بیانیه گفت: با توجه به آثار دریافتی در برخی محورهای اعلام شده در فراخوان، آثار خوبی به جهت فنی دریافت شده بود، اما متأسفانه، داوران در این بخش با چند نکته مواجه شدند. نکته اول آثار برخی از شرکت‌کنندگان در محورهای اعلام شده در فراخوان قرار نمی‌گرفت، هیات داوران پیشنهاد می دهد که عکاسان برای شرکت در مسابقات عکاسی، حتما فراخوان مسابقه را با دقت کامل مطالعه و عکس های خود را با شرایط و ضوابط فراخوان در محورهای مربوطه ارسال نمایند.

بیژن بنی احمد، محمدخادمیان طرقی، محمد خدادادی مترجم زاده، حمید فروتن و سید امیرحسین گرکانی، هیات داوران این مسابقه بودند.

اسامی برندگان مسابقه عکس سیلاب ۹۷-۹۸ در بخش تک عکس عبارتند از:

در محور وقوع سیلاب و خسارت های کالبدی و اقتصادی
نفر اول سجاد صفری دهکردی، نفر دوم مصطفی رودکی بجستانی و نفر سوم سعید سروش، 

در محور عملیات امداد و نجات و کمک مردمی و خیرین،
نفر اول پژمان مولایی، نفر دوم محمد نسائی، نفر سوم محسن اسماعیل زاده،

در محور نقش زنان و کودکان در فرایند مدیریت بحران،
نفر اول جواد روئین، نفر دوم علیرضا معصومی و نفر سوم سید وحید حسینی شکرابی،

در بخش ویژه مجموعه عکس
نفر اول  حسن غفاری، نفر دوم پوریا ترابی و نفر سوم محمد آهنگر و در بخش ویژه عکس های مقایسه ای محمد حسین مهیمنی اعلان شدند.

لازم به ذکر است جوایز برندگان به حساب اعلامی از طرف عکاسان واریز و لوح تقدیر و یک جلد کتاب مسابقه توسط پست برایشان ارسال خواهد شد.

Visits: 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا