اخبار

انتقاد از پوستر میمون‌های صورت رنگی برای مبارزه با نژادپرستی

انتقاد از پوستر میمون‌های صورت رنگی برای مبارزه با نژادپرستی لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=10012 👇 سایت : AsarArt.ir/Atelier اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtAtelier تلگرام :  @AsarArtAtelier 👆

انتقاد از پوستر میمون‌های صورت رنگی برای مبارزه با نژادپرستی

انتقاد از پوستر میمون‌های صورت رنگی برای مبارزه با نژادپرستی | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از روزرنگ باشگاه آث میلان می‌گوید “بشدت مخالف” استفاده از پوستر میمون‌ برای کارزار مبارزه با نژادپرستی در سری‌آ فوتبال ایتالیا است. در پوسترهای “نه به نژادپرستی” سری‌آ، سه میمون با صورت‌های رنگی نقش شده که در ساختمان مرکزی سری‌آ فوتبال ایتالیا در میلان به نمایش گذاشته خواهند شد.

این کارزار کمتر از سه هفته پس از اعتراض باشگاه‌های ایتالیایی به نژادپرستی راه افتاد. در این اعتراض هر ۲۰ باشگاه حاضر در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا، نژادپرستی را “مشکلی جدی” دانستند و گفتند دیگر نباید وقت را “هدر” داد.

باشگاه میلان در بیانیه‌ای اعلام کرد: “هنر می‌تواند قدرتمند باشد، ولی ما بشدت با استفاده از چهره میمون برای مبارزه با نژادپرستی مخالفیم.”

“ما غافلگیر شدیم که در این باره هیچ همفکری نشد.”

باشگاه رم نیز گفت “غافلگیر” شده است: “ما درک می‌کنیم که لیگ می‌خواهد با نژادپرستی مبارزه کند اما معتقدیم که این راه درستی نیست.”

سیلون دیستن، مدافع پیشین شاغل در لیگ برتر فوتبال انگلیس نیز به بی‌بی‌سی گفت که دلیل انتخاب این تصویر را نفهمیده است:

“شما چطور می‌خواهید با چیزی که به نژادپرستی شبیه است با نژادپرستی مبارزه کنید. به نظر من که این کار بی‌معنی است. به همین دلیل تا جایی که توانستم سعی کردم مصاحبه‌های هنرمند خالق این اثر را بخوانم.”

“این درست که او در پنج شش سال اخیر موضوع نقاشی و تصویرسازی‌هایش میمون‌ بوده و این درست که گفته این روش او بوده تا نشان دهد که همه ما میمون هستیم؛ اما این درست به نظر نمی‌رسد.”

“من واقعا نمی‌فهمم. آن‌ها می‌خواهند مسائل را آن قدر بزرگ کنند که اتفاقات کوچکی که هر هفته در لیگ ایتالیا می‌افتد، طبیعی به نظر برسند؟ نمی‌دانم چه انتظاری دارند، شما با چنین عملی منتظر چه واکنشی هستید؟ من که از منظور آن‌ها سردرنیاوردم.”

سیمونه فوگاتسوتو، هنرمند خالق این اثر روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که همیشه در کارهایش از تصویر میمون استفاده می‌کند: “برای یک هنرمند چیزی مهم‌تر از این نیست که با کارش برداشت‌ها را تغییر دهد.”

“من تصمیم گرفتم برای صحبت در مورد نژادپرستی از تصویر میمون استفاده کنم، برای این که آن‌ها استعاره‌ انسانیت هستند. پارسال برای دیدن بازی اینتر و ناپولی (مسابقه‌ای که در آن به کالیدو کولیبالی، مدافع ناپولی توهین نژادپرستانه شد) به ورزشگاه رفتم و احساس تحقیر کردم. همه فریاد می‌زدند و کولیبالی، بازیکنی که مورد احترام من است را ‘میمون’ می‌نامیدند.”

“من در پنج شش سال اخیر همیشه میمون نقاشی کرده‌ام، برای همین فکر کردم که می‌توانم از این طریق بگویم که همه ما میمون هستیم. من میمون غربی را با چشم‌های آبی و سفید کشیدم، میمون آسیایی را با چشمان بادامی کشیدم و میمون مشکی را در مرکز گذاشتم، جایی که همه چیز از آن می‌آید.”

“میمون‌ها برای این هستند که همه یاد بگیرند هیچ تفاوتی بین ما نیست، مسئله انسان یا میمون بودن نیست، همه ما شبیه هم هستیم. همه ما میمون هستیم.”

Visits: 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا