اخبار هنرهای تجسمیاطلاع‌رسانی

نقاشی قهوه خانه ای در اراک، آخرین راوی کربلایی خود را از دست داد

نقاشی قهوه خانه ای در اراک، آخرین راوی کربلایی خود را از دست داد لینک : https://asarart.ir/Atelier/?p=4699 👇 آتلیه اثرهنری (بخش خبری تحلیلی هنرهای تجسمی مجموعه اثرهنری) اینستاگرام:‌ instagram.com/AsarArtAtelier کانال تلگرام:  @AsarArtAtelier 👆
نقاشی قهوه خانه ای در اراک، آخرین راوی کربلایی خود را از دست داد | در تلالویی از مشیت الهی، نغمه ای غمگنانه از ارغنون هستی به گوش رسید که از هجرت پیری دلسوخته و هنرمندی از تبار پرده خوانی، از عالم خاک به افلاک خبر داد.

نقاشی قهوه خانه ای در اراک، آخرین راوی کربلایی خود را از دست داد | به گزارش آتلیه اثرهنری به نقل از هنر مقاومت مرحوم درویش علی اکبر جوانبخت که آخرین بازمانده پرده خوانی بود پس از سالها تحمل بیماری رخ در نقاب خاک کشید. خدایش رحمت کند، با صدایی دلنشین و اشعاری زیبا به واسطه پرده های نقاشی قهوه خانه ای که شرح ماجرای کربلا در آن نقش بسته بود دلهای عاشقان حسینی را کربلایی می کرد. 
خورشید کاروان، ویژه برنامه ای بود که سال گذشته همزمان با اربعین حسینی توسط حوزه هنری استان مرکزی در اراک برگزار شد و از سالها فعالیت مرحوم استاد جوانبخت در عرصه پرده خوانی تجلیل به عمل آمد، که ایشان با نقل ماجرای زیارت پیاده کربلا در زمان متوکل عباسی، دلهای پیاده مستمعین را روانه کربلا نمود. 
این مصیبت وارده و فقدان درویش جوانبخت را به جامعه هنری و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم طلب غفران و رحمت واسعه می نماییم.

Visits: 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا