اخباراخبار هنرهای تجسمی

حراج ساتبیز، به کام ایرانی‌ها

حراج ساتبیز، به کام ایرانی‌ها | نیمی از فروش کل حراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز برای هنرمندان ایران / حسین زنده‌رودی و بهمن محصص در حراج آنلاین رکوردشکنی کردند.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین حراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز که به دلیل شیوع ویروس کرونا در لندن به شکل آنلاین برگزار شد؛ با فروش کلی ۲.۲۴۴.۳۱۲ پوند به کار خود پایان داد.

حراج هنر قرن بیستم خاوریانه ساتبیز درحالی از ۲۰ تا ۲۷ اکتبر (۲۹ مهر تا ۶ آبان) به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد که ۲۳ اثر ایرانی در این حراج با فروش کلی ۱.۰۱۱.۰۲۴ پوند توانستند نزدیک به نیمی از فروش کل این دوره از حراج ساتبیز را به خود اختصاص دهند.

در این حراج ۹۵ اثر از هنرمندان کشورهای ایران، مصر، ترکیه، لبنان، مراکش، عراق، فلسطین و… عرضه شده بود که در این رویداد ۲۹ اثر از ۱۷ هنرمند ایرانی نیز حضور داشت. اما با تغییر رویه حراج ساتبیز که به شکل آنلاین برگزار شد چهار اثر از این حراج خارج شد که یکی از آنها اثری از فرامرز پیلارام بود.

ذی‌قیمت‌ترین آثارحراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز

گران‌قیمت‌ترین اثر حراج ساتبیز، مجسمه‌ای از محمود مختار هنرمند مصری بود که با قیمت ۳۵۲.۸۰۰ پوند به فروش رسید و رکوردار این دوره شد. اما جایگاه‌های بعدی حراج به هنرمندان ایرانی اختصاص داشت.

تابلوی نقاشی‌خط حسین زنده‌رودی که با رقم پایه ۸۰ تا ۱۲۰ هزار پوند عرضه شد با دو برابر قیمت پیشنهادی به مبلغ ۲۷۷.۲۰۰ پوند به فروش رسید و در جایگاه دوم گران‌قیمت‌ترین آثار حراج آنلاین ساتبیز قرار گرفت.

اما هیجان اصلی این دوره حراج به آثار بهمن محصص اختصاص داشت. اگرچه یک نقاشی کمتردیده از این هنرمند با قیمت پایه ۷۰ تا ۹۰ هزار پوند در جایگاه سوم گرانترین آثار این حراج قرار داشت، اما مجسمه‌ای از محصص که با قیمت پایه ۳۵ تا ۴۵ هزار پوند عرضه شده بود ۶ برابر قیمت پیشنهادی به مبلغ 252 هزار پوند چکش خورد تا این اثر در جایگاه سوم گرانترین اثر فروش رفته در حراج آنلاین ساتبیز قرار بگیرد. تابلو نقاشی این هنرمند نیز ۲۰۱.۶۰۰ پوند به فروش رسید و در جایگاه چهارم گرانترین آثار حراج قرار گرفت.

حراج ساتبیز، به کام ایرانی‌ها لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=20929 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine 👆
تابلو نقاشی‌خط حسین زنده‌رودی دومین اثر گران‌قیمت حراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز

آثار ایرانی حراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز

در این دوره از حراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز از ۲۸ اثر ایرانی عرضه شده، ۲۳ اثر فروش رفت که تابلو نقاشی‌خط حسین زنده‌رودی ۲۷۷.۲۰۰ پوند چکش خورد و  مجسمه بهمن محصص ۲۵۲ هزار پوند و تابلو از او 201.600 پوند به فروش رسیدند.

اثری از فرامرز پیلارام ۵۲.۹۲۰ پوند و دو تابلو آبستره از منوچهر یکتایی ۴۴.۱۰۰ و ۳۲.۷۶۰ پوند فروش رفتند.

از سهراب سپهری در حراج آنلاین ساتبیز ۴ اثر کوچک ارائه شد که با مبلغ ۲۳.۹۴۰، ۱۶.۳۸۰، ۱۱.۹۷۰ و ۱۱.۳۴۰ پوند به فروش رسیدند.

عکسی از شیرین نشاط نیز با قیمت ۲۰.۱۶۰ پوند و دو تابلو از حسن قائمی به قیمت ۱۷.۶۴۰ و ۱۰.۰۸۰ پوند چکش خوردند.

حراج ساتبیز، به کام ایرانی‌ها لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=20929 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine 👆
مجسمه بهمن محصص، سومین اثر ذی‌قیمت حراج آنلاین هنر خاورمیانه ساتبیز

یکی دیگر از آثار ایرانی که مورد استقبال خریداران آنلاین حراج ساتبیز قرار گرفت، تابلو “لیلی و مجنون” صادق تبریزی بود. این اثر با قیمت پایه ۳ تا ۴ هزار پوند عرضه شد و توانست ۴ برابر قیمت پیشنهادی به مبلغ ۱۵.۱۲۰ پوند به فروش برسد.

دو عکس از شادی قدیریان به قیمت ۴.۰۳۲ و ۲.۷۷۲ پوند فروش رفت و سه تابلو از فریدون رحیمی‌آسا هر کدام به قیمت ۳.۷۸۰ پوند فروش رفتند.

اثری از لاله خرمیان ۱.۸۹۰ پوند؛ فوتوکلاژی از رامین حائری به قیمت ۱.۷۶۴ پوند؛ تابلویی از بهجت صدر ۱.۳۸۶ پوند و اثری از شیرین فخیم ۶۳۰ پوند؛ ۲۳ اثر ایرانی بودند که در حراج هنر قرن بیستم خاورمیانه ساتبیز به فروش رسیدند.

در این حراج علاوه بر ۴ اثری که از عرضه آنلاین خارج شدند، ۱۷ اثر نیز فروش نرفتند که اثر منیر فرمانفرمائیان، ۲ تابلو مسعود عربشاهی و ۲ نقاشی لیلی متین دفتری نیز در میان آثار فروش نرفته در حراج آنلاین ساتبیز قرار داشتند.

Visits: 25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا