اخباراخبار گالری‌های هنریاخبار هنرهای تجسمی

موزه لوور اصول حرفه‌ای را زیر پای بن سلمان له نکرد

موزه لوور اصول حرفه‌ای را زیر پای بن سلمان له نکرد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23983 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine فیسبوک : facebook.com/AsarArtMagazine 👆

موزه لوور اصول حرفه‌ای را زیر پای بن سلمان له نکرد | مستند نجات دهنده برای فروش به کارگردانی آنتوان ویتکین راز برگزاری نمایشگاه آثار لئوناردو داوینچی بدون گرانترین اثر وی، در سال ۲۰۱۹ توسط موزه لوور و نقش بن سلمان در این جریان را فاش خواهد کرد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از خبرگزاری‌های رسمی موزه لوور پاریس در سال ۲۰۱۹ نمایشگاه آثار داوینچی را بدون گرانترین اثری که منسوب به این نقاش چیره دست دوره رنسانس است، برگزار کرد تا ثابت کند اصول حرفه‌ای مهمتر از پول و قدرت است و فشار بن سلمان تأثیری در تاریخ هنر نخواهد گذاشت.

مستند «نجات دهنده برای فروش» به کارگردانی آنتوان ویتکین ۱۳ آوریل در تلویزیون فرانسه پخش خواهد شد و از فروش این تابلو به قیمت ۱۱۷۵ دلار در سال ۲۰۰۵ آغاز خواهد کرد و از به فروش رسیدن آن در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از آثار داوینچی به یک فرد روسی به قیمت ۱۲۷.۵ میلیون دلار خواهد گفت. (۲)

سالواتور موندی که لقب گرانترین اثر هنری جهان را با ارزش ۴۵۰ میلیون دلاریدک می‌کشد، در سال ۲۰۱۷ در حراجی کریستیز واقع در نیویورک فروخته شد. شواهد حاکی از آن است که «بن سلمان» شاهزاده سعودی خریدار آن بوده اما طبق قوانین حراج‌های معتبر این ادعا به صورت رسمی تأیید نشد اما در اتفاق سال ۲۰۱۹ که قرار بود آثار لئوناردو داوینچی از جمله «سالواتور موندی» در موزه لوور به نمایش گذاشته شود، خریدار اصلی این اثر لو رفت چرا که بن سلمان خواستار این بود تا این اثر در کنار «مونالیزا» به نمایش گذاشته شود تا به این شکل موزه لوور تأیید کند این اثر را داوینچی به تنهایی در کارگاه خود خلق کرده است.

یکی از مقام‌های رسمی دولت فرانسه که با نام کوچک ژاک در فیلم معرفی می‌شود، در این باره گفته است: «مسئولان لوور با مطالعه‌های علمی به این نتیجه رسیدند که داوینچی فقط بخشی کوچک از تابلو را کشیده و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد.» لوور یافته‌های علمی خود را در اختیار بن‌سلمان قرار داد اما او آنها را نپذیرفت و بر ارائه «سالواتور موندی» به عنوان اثری که تماما کار لئوناردو داوینچی است پافشاری می‌کرد.

خواسته شاهزاده سعودی از مسئولان فرانسوی بسیار روشن بود: «سالواتور موندی» را بدون هیچ توضیح اضافه کنار «مونا لیزا» در موزه لوور به نمایش بگذارید تا همه تصور کنند این نقاشی ۱۰۰ درصد کار داوینچی است. در سپتامبر ۲۰۱۹ در حالی که فقط یک ماه تا افتتاح نمایشگاه آثار لئوناردو در لوور مانده بود، امانوئل مکرون (رئیس جمهوری فرانسه) تصمیم گرفت زیر بار این درخواست‌های غیر قانونی نرود و از نمایش تابلو داوینچی چشم‌پوشی کند.

شرایط برای مدیران لوور به گونه‌ای پیش رفت که برای نمایشگاه آثار لئوناردو داوینچی دو کاتالوگ چاپ کردند؛ یکی با تصویر و اطلاعات «سالواتور موندی» و یکی هم بدون اطلاعات مربوط به گران‌ترین نقاشی دنیا و منتظر ماندند تا بر اساس پیشرفت گفتگوها با طرف عربستانی، کاتالوگ را بین مردم پخش کنند. سرانجام هم این نمایشگاه در اکتبر ۲۰۱۹ بدون حضور نقاشی ۴۵۰ میلیون دلاری داوینچی در موزه لوور افتتاح شد.

موزه لوور اصول حرفه‌ای را زیر پای بن سلمان له نکرد لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=23983 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام : t.me/AsarArtMagazine فیسبوک : facebook.com/AsarArtMagazine 👆
موزه لوور اصول حرفه‌ای را زیر پای بن سلمان له نکرد

Visits: 12

منبع
ایسناهنر آنلایندیلی صباح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا