اخباراخبار موزه‌های هنریاخبار هنرهای تجسمی

پرداخت مالیات دختر پیکاسو با آثار پدر

پرداخت مالیات دختر پیکاسو با آثار پدر  |  مجله اثرهنری، بخش هنری، خبری و تحلیلی مجموعه اثرهنری | مجله اثر هنری ـ «اثرگذارتر باشید»

پرداخت مالیات دختر پیکاسو با آثار پدر | یکی از دختران پابلو پیکاسو هشت اثر هنری و یک دفتر از طراحی‌های این نقاش نامدار و پرآوازه اسپانیایی را به دولت فرانسه داد تا بدهی مالیاتی خاندان پیکاسو را تسویه کند.

به گزارش مجله اثرهنری : مایا رویز-پیکاسو شش تابلو نقاشی و دو تندیس استاد اسپانیایی را به موزه دولتی پیکاسو در پاریس اهدا کرد. یکی از این تابلو دخترکی را نشان می‌دهد که با یک آبنبات در دست زیر یک صندلی نشسته است و به نظر می‌رسد دخترک خود مایا باشد. این نقاشی نشان می‌دهد دنیای یک کودک در آستانه آغاز جنگ جهانی دوم چگونه با ترس و نگرانی گره خورده است.

اولیویه ویدمایر پیکاسو، نوه پیکاسو در یک نشست خبری مشترک با وزیر فرهنگ فرانسه در موزه پیکاسو شرکت کرد و درباره آثار توضیح داد. روزلین باشلو، وزیر فرهنگ فرانسه هم گفت که اهدای آثار ارزشمند پیکاسو از مهم‌ترین رویدادهای چند دهه اخیر بوده است. قدیمی‌ترین اثری که به موزه پیکاسو در پاریس اهدا شده به سال ۱۸۹۵ بازمی‌گردد و پرتره‌ای است از دون خوزه رویز، پدر پیکاسو و هنرمند نقاش.

پیکاسو پرتره کوبیسم «سر یک مرد» را تابستان ۱۹۷۱ یعنی دو سال پیش از مرگ در ۹۱ سالگی کشیده بود که فرزندانش آن را هم به موزه پیکاسو اهدا کردند. قرار است این آثار از آوریل ۲۰۲۲ در موزه نقاش و هنرمند سرشناس اسپانیایی در پاریس به نمایش درآیند. موزه پیکاسو بزرگ‌ترین گنجینه آثار او را در خود جای داده است.

ارزش آثار اهداشده پابلو پیکاسو به موزه پاریس از سوی خانواده پیکاسو به دلایل مالیاتی افشا نشده اما به اندازه‌ای بوده است که به خانم رویز-پیکاسو اجازه داده است بدهی مالیاتی خانواده را با آنها تسویه کند.

پابلو پیکاسو به عنوان نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه و متخصص چاپ دستی و از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم به حساب می‌آید که از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم بود؛ هنرمندی که در تمام دوران زندگی خود دست از جست‌وجوگری و تجربه برنداشت و خالق اثرهای ماندگاری شد. این هنرمند پرکار و اثرگذار سده بیستم میلادی در هشتم آوریل ۱۹۷۳ میلادی در حالی که به اتفاق همسرش ژاکلین روک از دوستانش برای صرف شام پذیرایی می‌کرد بر اثر حمله قلبی درگذشت.

Visits: 11

منبع
هنرآنلاینایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا