اخباراخبار هنرهای تجسمی

فضای باز تالار وحدت در انتظار هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران

فضای باز تالار وحدت در انتظار هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=17786 👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

فضای باز تالار وحدت در انتظار هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران | شورای دبیران هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران در مورد تغییر محل برگزاری این رویداد، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش مجله اثرهنری به نقل از هنرآنلاین، شورای دبیران هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران متشکل از محمدمهدی صنعتی، عباس مجیدی، صفا سبطی، هومن سلیمی و معصومه میرحسینی درباره تغییر محل برگزاری دوسالانه بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: پس از آغاز مجدد فرایند برگزاری بینال و به دنبال مذاکرات صورت گرفته با مسئولین باغ کتاب و شرکت نوسازی عباس آباد و عدم تمایل مسئولین مذکور و امتناع ایشان نسبت به ادامه همکاری به دلیل تأخیر زمانی و تداخل برنامه‌های پیش بینی شده، برگزاری در فضای باغ کتاب ممکن نبود و در پی فسخ اجتناب ناپذیر این همکاری، شورای دبیران دوسالانه طی مشورت و تبادل نظر با شورای سیاستگذاری، سایر گزینه‌ها برای جایگزینی محل برگزاری را طرح کردند و جوانب مختلف آن را مورد بررسی قرار دادند.

در این بررسی، برای انتخاب محل جدید، توجه به موارد زیر در اولویت اهمیت قرار گرفته است، به گونه‌ای که تغییر محل، متناسب با ماهیت کلی، اهداف و ساختارهای تعیین شده دوسالانه و تابع روند پیشین باشد.

– وضعیت نامطلوب و همچنین غیرقابل پیش‌بینی شیوع کرونا ایجاب می‌کند که انتخاب محل برگزاری، منطبق با اصل محافظت از سلامت شرکت کنندگان، برگزارکنندگان و بازدیدکنندگان و نیز منطبق با ضرورت‌های سلامت محیطی در شرایط بحرانی حاضر باشد.

– انتخاب محل جدید لزوماً باید تابع توان اجرایی در شرایط شیوع کرونا و توان مالی با هدف پیشبرد دوسالانه و حمایت از هنرمندان باشد.

– متناسب با اهداف دوسالانه و فراخوان اعلام شده، مکان انتخابی باید برخوردار از ظرفیت‌های فضای فرهنگی و نیز فضای همگانی در جهت جذب مخاطبین عام باشد.

با در نظر داشتن اولویت‌های فوق، چندین پیشنهاد از جمله فضای دانشگاه تهران، ساختمان پنج طبقه پارس، تالار وحدت، میدان مشق و فضای دانشگاه هنر، مجموعه برج آزادی و مواردی دیگر مطرح شد. در نهایت با بررسی دقیق جوانب مختلف و پایبندی به ضرورت‌های ذکر شده، فضای بیرونی تالار وحدت و خیابان استاد شهریار (out door) و طبقه دوم تالار (in door) انتخاب شد و سایر گزینه‌ها به دلیل عدم تأمین بخشی از اولویت‌ها رد شدند.

هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی از تاریخ ۸ آبان ماه لغایت ۸ دی ماه ۱۳۹۹ در محل محوطه بیرونی و طبقه دوم تالار وحدت و خیابان استاد شهریار برگزار می‌شود.

Visits: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا