اخباراخبار هنرهای تجسمیاطلاع‌رسانی

همه مردم سزاوار زندگی در دنیایی طراحی شده هستند

همه مردم سزاوار زندگی در دنیایی طراحی شده هستند لینک : https://asarartmagazine.ir/?p=24248👇 سایت : AsarArtMagazine.ir اینستاگرام :‌ instagram.com/AsarArtMagazine تلگرام :  t.me/AsarArtMagazine 👆

همه مردم سزاوار زندگی در دنیایی طراحی شده هستند | به گزارش مجله اثرهنری موضوع روز جهانی طراحی ۲۰۲۱ «طراحی برای هر کدام و همه»(design for each and all) است. خانواده انسانی جمعی از افراد مختلف و متقاطعی تشکیل شده است. چگونگی برخورد هر یک از انسانها با دنیای طراحی شده بستگی به درجات مختلف دسترسی عادلانه به برخی از واقعیتهای مادی ، فضاها و تجربیات دارد.

از سال ۲۰۲۱ ، رویدادی که پیش از این به عنوان روز جهانی طراحی شناخته می شد ، اکنون به عنوان روز جهانی طراحی (IDD) جشن گرفته می شود فرصتی برای شناخت ارزش طراحی و ظرفیت تغییر آن در جهان است – و جشن تولد ICoD. هدف IDD چالش طراحان برای تأمل عمیق در بهزیستی افراد در محیط محلی آنها و یافتن راه حل های نوآورانه برای نیازهای محلی با استفاده از طراحی به عنوان وسیله ای برای ارج نهادن به تنوع، عبور از مرزها و بهبود کیفیت زندگی است.

به مناسبت سالگرد تأسیس ICoD در ۲۷ آوریل ۱۹۶۳ ، از شرکت کنندگان در سراسر جهان دعوت می شود تا با سازماندهی رویدادها و ابتکارات عمومی ، لحظه ای از طراحی را گرد هم آورند ، نوآوری و تجربه کنند. موضوع روز بین المللی طراحی ۲۰۲۱ “طراحی برای همه و همه” است.

خانواده انسانی جمعی از افراد مختلف و متقاطعی تشکیل شده است. چگونگی برخورد هر یک از انسانها با دنیای طراحی، بستگی به درجات مختلف دسترسی عادلانه به برخی از واقعیتهای مادی، فضاها و تجربیات دارد. طرح‌هایی که طراحان ایجاد می کنند می توانند موجبات شادی، گسترش اطلاعات، ارتقا آموزش، دسترسی به خدمات بهداشتی و ایجاد دانش و رفاه را فراهم آورند. این یک بخش اساسی از کار طراح است که می‌فهمد چگونه تعامل عوامل اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی، فناوری و جغرافیایی ممکن است دسترسی عادلانه را در زمینه های خاص فراهم کند یا آن را مسدود کند.

“همه مردم سزاوار زندگی در دنیایی طراحی شده هستند”.

مفهوم «تجربه جهانی» اغلب اوقات، برای اکثر افراد ناکافی است. طراحان – خواه از آن آگاه باشند یا نه – نه تنها باعث بهبود شرایط زندگی می شوند بلکه اغلب دسترسی به این مزایا را نیز کنترل می کنند. طراحی برای همه و همه در مورد توجه به تمام قسمت های موجود، توجه به طیف گسترده ای از تنوع ، روابط و محیطهای انسانی است.

مواردی مانند اوراق قرضه خانوادگی، وضعیت، درآمد، خواه یک فرد توانمند باشد یا نه ، خواه در شمال یا جنوب جهانی زندگی کنند، بخشی از یک فرایند طراحی قابل تغییر را شکل می دهند. به عنوان بخشی از این فرایند طراحی تحول پذیر ، سوالاتی وجود دارد که ممکن است منجر به طراحی بیشتر و بهتر برای همه شود:

سوالات بزرگ
• چگونه طراحی می تواند نحوه زندگی و شکوفایی افراد را شکل دهد؟
• “همه و همه” چه کسانی هستند / هستند و زمینه چیست؟
• چگونه در مورد دسترسی “عادلانه” و “عادلانه” در طراحی فکر می کنم؟
• چگونه طراحی می تواند جهانی بهتر ، فراگیرتر و منصفانه تر ایجاد کند؟

بخشی از بیانیه بنیاد ایکو گرادا برای روز جهانی گرافیک ۲۰۲۱

این ایده توسط کیم پائولسن (که از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ سمت معاونت مدیرعامل را داشته است)، برای گرامیداشت سالروز تاسیس ایکو-دی در ۲۷ آوریل ۱۹۶۳ پیشنهاد شده است. این روز از سال ۱۹۹۵ به عنوان روز جهانی گرافیک و از سال ۲۰۱۲ به عنوان روز جهانی طراحی ارتباطات بصری شناخته شده است.

از سال ۱۹۹۵ طراحان سراسر دنیا گرد هم آمدند تا روز جهانی گرافیک را همانند گوناگونی جامعۀ جهانی ای که آیکوگرادا مصداق آن است، به اشکال مختلف جشن بگیرند. در این میان، ایکوگرادا اقدامات مختلفی را انجام داده تا همکاری و گفتگوی جهانی را ممکن ساخته و رسالت و بینش سازمانی مان را گسترش دهد.

Visits: 5

منبع
ایکوگرادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا